• Home
  • V1
  • Columns
  • Asos dit jaar in Rusland en China van start

Asos dit jaar in Rusland en China van start

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Dat Asos wilde uitbreiden was al bekend,

de vraag was alleen nog wanneer. CEO Nick Robertson zei al in 2011 dat de Britse webshop in Rusland en China actief wilde worden, nu heeft hij daar een datum aan gekoppeld. "De lancering van onze Chinese en Russische sites staat gepland voor eind oktober," zegt Robertson in FashionMag.

De Russische site zal - net als andere lokale sites zoals in Frankrijk en Duitsland - rechtstreeks vanuit Groot-Brittannië worden gerund. Voor China hanteert het concern echter een nieuwe strategie: hier wordt een zelfstandig bedrijf gestart om de logistiek, voorrraad en het managen van de Chinese webshop in goede banen te leiden. Het assortiment wordt voor de eerste stap in China ingekrompen tot ongeveer 5000 artikelen. Elders biedt Asos gemiddeld zo'n 60.000 producten in de webshop aan.

Asos rapporteerde vorige week kwartaalresultaten en meldde een omzetstijging van 37 procent naar 186,5 miljoen pond over de drie maanden tot 28 februari.

Asos