• Home
  • V1
  • Columns
  • Asics: uitstekend boekjaar 2012/2013

Asics: uitstekend boekjaar 2012/2013

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

In het boekjaar dat voor sportmerk Asics op 31 maart 2013

eindigde, is diens omzet met 9 procent gegroeid naar ongeveer 600 miljoen euro. Dit is exclusief de omzet van outdoormerk Haglöfs, zo verkondigt vakblad Sport Partner.

In de footwear categorie behaalde Asics Europe een omzettoename van 7,4 procent. De totale Europse sportschoenenmarkt, zoals becijferd door NPD Sports Tracking Europe, groeide 3,4 procent. Qua hardloopschoenen kwam Asics uit op een groei van 8,2 procent, dat is iets hoger dan totale Europse groei (8 procent).

In de categorie sportkleding presteerde het Japanse sportmerk nog beter. Alleen al de verkoop van hardloopkleding was goed voor een stijging van 43 procent. De totale omzet in Europa nam toe met maar liefst 19 procent. En dat terwijl de totale Europese sportkledingmarkt in 2012 slechts met 1 procent groeide.

Ook in het tennissegment haalde Asics uitstekende resultaten. Zo werd 30,2 procent meer omzet gedraaid op het gebied van tennisschoenen, tegen een groei van 7,2 voor de Europese markt. Ook in de tenniskleding behaalde Asics een tweecijferig groeipercentage. Ander segmenten waarin het sportmerk prima presteerde, zijn volleybal, handbal en overige indoorsporten.
Asics