• Home
  • V1
  • Columns
  • Asics scoort met tennis en running

Asics scoort met tennis en running

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De omzet van sportmerk Asics is in het eerste half jaar flink gestegen. In de EMEA-regio (Europa, Midden-Oosten, Afrika)

steeg de omzet met maar liefst 16 procent. Dit was voornamelijk te danken aan de stijgende schoenen- en kledingverkoop in de segmenten running en tennis.

De verkoop van hardloopschoenen groeide met 17,9 procent. De verkoop van hardloopkleding steeg zelfs met 28,7%, met name dankzij het damessegment. De grootste groeicijfers werden opgetekend in Frankrijk, Spanje, Italië, Groot-Brittanië, Zweden, Denemarken en Polen. De eigen brandstores scoorden ook uitstekend met een omzettoename van 44,3 procent in de eerste zes maanden.

Asics Corporation sloot het tweede kwartaal van het boekjaar af met een omzetstijging van 23,5 procent naar 1,2 miljard euro. Asics Corporation verwacht het boekjaar af te sluiten met een omzet van 2,4 miljard euro en een nettowinst van 123,9 miljoen euro.

Asics EMEA en Asics Corporation laten weten dat de cijfers van het tweede kwartaal van dit boekjaar wegens een verschuiving van het boekjaar niet vergeleken kunnen worden met de cijfers van dezelfde periode vorig jaar.
Asics