• Home
  • V1
  • Columns
  • Aeffe omzetdaling in Q1

Aeffe omzetdaling in Q1

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Italiaanse modegroep Aeffe, met merken als Alberta Ferretti, Moschino en Pollini, boekte in het eerste kwartaal een

netto omzetdaling van 7,3 procent naar 67,6 miljoen euro, veroorzaakt door de beëindiging van diverse licenties en de reorganisatie van het Japanse distributienetwerk. De winst bedroeg 3,2 miljoen euro, een stijging van 1,2 miljoen euro vergeleken met hetzelfde kwartaal vorig jaar.

De nettoschuld bedroeg 88,3 miljoen euro, een verbetering vergeleken met 94,5 miljoen euro aan het eind van het vorig kwartaal. De EBITDA steeg met 13 procent naar 10,7 miljoen euro.

Aeffe voorzitter Massimo Ferretti zei tevreden te zijn met de resultaten en verwacht een goed boekjaar, mede dankzij het positieve ontvangst van de nieuwe najaar/winter collecties. Orders voor de collecties stegen met 10 procent.

De omzet in Europa - 25 procent van de totaalomzet - steeg met 13,9 procent. Alleen in thuismarkt Italië daalde de omzet met 1,2 procent. Ook in Rusland daalde de omzet vanwege minder omzet bij merken waarvan de licentieovereenkomsten tot een einde kwamen.

De Verenigde Staten rapporteerden een omzetdaling van 19,7 procent, en in Japan daalde deze met maar liefst 78,2 procent. De oorzaak hiervoor was de reorganisatie van het lokale distributienetwerk, dat begin dit jaar van start ging. In de rest van de wereld daalde omzet met 2,5 procent.
Aeffe