• Home
  • V1
  • Columns
  • 24e IAF World Apparel Convention (Maastricht, Nederland)

24e IAF World Apparel Convention (Maastricht, Nederland)

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Hoe zal de nieuwe generatie van consumenten de mode en het zakendoen in de sector beïnvloeden?

Op de 24e IAF World Apparel Convention krijgt u de mogelijkheid om met prominente sprekers van gerenomeerde internationale modebedrijven in discussie te gaan tijdens presentaties waarin zij hun visie geven op 'de verandering van consumentenbehoeften' en 'de toekomst van de mode-industrie'. U bent van harte welkom op 30 en 31 oktober in Maastricht in het Crowne Plaza Hotel. Tijdens deze eerste dag van het congres ligt de focus op 'hoe de nieuwe generatie van consumenten de mode en het zakendoen in de sector zal beïnvloeden' en 'hoe technologie de toekomst van de modebranche zal vormen'.

Interessante onderwerpen die tijdens deze eerste sessie aan bod komen zijn onder andere het consumentengedrag ten opzichte van mode, internet- en modetrends en hoe consumenten een merk kunnen maken of breken; de opkomst van luxe goederen versus downgrading; maatschappelijk verantwoord ondernemen en hoe daarmee om te gaan en hoe, vooral, jonge consumenten aankijken tegen milieu-vraagstukken en duurzaamheid. De sprekers uit het bedrijfsleven tijdens deze eerste sessie zijn: Ludo Onnink (CFO Tommy Hilfiger, Nederland), Bill McComb (CEO Liz Claiborne, USA), Tim Kitchin (Partner, Glasshouse Partnership, UK), Gabriel Liaguno (Director Compliance NIKE, USA), en Peter Ingwersen (Director Noir-Illuminati2, Denemarken), Samuel Chan (CEO Baleno Holdings, Hong Kong) en Koen Snoeren (International Group Account Manager, GfK Panel Services Benelux, Nederland). De voorzitter tijdens deze sessie is Dr. Michiel Scheffer (Saxion University, Nederland).

Hoe zal technologie de toekomst van de modebranche vormen?

De speerpunten tijdens de middagsessie zullen liggen op het creëren van niches in de modebranche door de ontwikkeling van nieuwe, intelligente stoffen; de ontwikkeling van informatie-technologie en massa-customaization ('online passen van kleding'); internet connectiviteit en op internet aangepaste oplossing voor kleding; consumentengroepen/communities en hun invloed op productontwikkeling. Tijdens deze middagsessie zal voorzitter Dr. Mike Fralix (President & CEO TC(2), USA) de mening over deze onderwerpen vragen aan: Dr. Marc van Parys (Universiteit van Gent, België), Uwe Quiede (RFID Project Manager Kaufhof Warenhaus AG, Duitsland), Paul Wright (General Manager Quality GEORGE, UK) and Antonella Marega (Director Tecnica, Italië).

Voor meer informatie over de 24e IAF World Apparel Convention, kijk op de IAF website: www.iafnet.com


IAF