• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Zara opent flagshipstore met nieuw concept in Brussel

Zara opent flagshipstore met nieuw concept in Brussel

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

In de nieuwe flagshipstore van Zara aan de Toison d’Or in Brussel wordt een nieuw winkelconcept gelanceerd. Het nieuwe concept werd al eerder gepresenteerd in het buitenland, waaronder New York, Londen, Parijs en Shanghai. Dat laat de modeketen in een persbericht weten.

Het nieuwe concept is gebaseerd op vier principes: schoonheid, helderheid, functionaliteit en duurzaamheid. “De eenvoud, versterkt door de aanwezigheid van grote ruimtes die de grenzen tussen het plafond en de wanden vervagen, creëert een gevoel van openheid en vrijheid," zegt Zara. “Door neutrale kleuren in de winkel te gebruiken, gaat er meer aandacht naar de collecties en de displays.” Ook voldoet het nieuwe winkelconcept aan de speciale eco-richtlijnen van moederbedrijf Inditex, waardoor de winkel dertig procent minder energie verbruikt, en vijftig procent water bespaart.

De winkel heeft een oppervlakte van 4.000 vierkante meter en is daarmee de grootste Zara-winkel in België. Alle lijnen van het merk (Woman, Basic, TRF, Kids en Man) zullen verkrijgbaar zijn in de nieuwe flagshipstore.

Inditex
Zara