Zalando zet zijn groeistrategie door. Het bedrijf heeft aangekondigd in de zomer van 2018 in Ierland en Tsjechië Zalando-winkels te lanceren. Zalando is dan aanwezig in 17 Europese landen.

Het is vijf jaar geleden dat het Duitse bedrijf nieuwe markten betreedt. Met de toevoeging van de twee nieuwe markten zal Zalando zijn bereik vergroten en zijn aanbod openen voor 15,4 miljoen potentiële nieuwe klanten. Financiële details over de uitbreiding gaf Zalando niet. Het bedrijf laat wel weten dat Zalando-klanten in deze regio toegang hebben tot het brede assortiment en gebruik kunnen maken van de gratis levering en retouren. Doordat Ierland en Tsjechië grenzen aan de huidige Zalando-markten, worden deze bediend door de bestaande logistieke sites van Zalando.

Naast de uitbreiding naar twee nieuwe landen, zal Zalando zijn positie in Duitsland en Zwitserland versterken door extra taalversies van zijn online winkels aan te bieden. Vanaf aankomende zomer krijgt de Duitse website een Engelse versie en de Zwitserse online winkel een Italiaanse.

Vanaf augustus 2018 is het Zweedse modemerk Monki beschikbaar voor de Zalando-klant. Monki is het derde H&M-merk dat Zalando toevoegt aan zijn merkenportfolio. De andere H&M merken zijn Weekday en Cheap Monday.

Zalando investeert in het assortiment, de digitale ervaring en opkomende bedrijven en het marktaandeel gaat voor winst, zo bleek ook uit de toelichting van Co-CEO Rubin Ritter in het kwartaalverslag 2018. “Groei is onze hoogste prioriteit en dat is precies waar we ons op gefocust hebben in het eerste kwartaal, ondanks de uitdagende marktomstandigheden.” Het netto-inkomen kwam in het eerste kwartaal van 2018 neer op een verlies van 15 miljoen euro. Tegelijkertijd zag het bedrijf de omzet toenemen met 22 procent naar 1,19 miljard euro.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN