• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Vernieuwde e-commerce aanpak voor Gucci

Vernieuwde e-commerce aanpak voor Gucci

Door Esmerij van Loon

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

Gucci heeft haar vernieuwde webshop toegankelijk gemaakt voor consumenten in Europa, de Arabische Emiraten en Australië. De nieuwe site heeft een uitgebreider productaanbod en biedt klanten de mogelijkheid volledige catwalk-outfits aan te schaffen, dus niet alleen de jurk maar ook de tas, de sieraden en de schoenen die het model zes maanden geleden op het plankier droeg.

Deze versie van de Gucci site is sinds oktober vorig jaar al in de VS en Canada in gebruik en is daar succesvol gebleken, zo meldt het Italiaanse bedrijf in een persbverklaring. Gucci, dat deel uitmaakt van de Kering Group, geeft geen omzetresultaten van de e-commercetak, maar laat wel weten dat de nieuwe site meer bezoekers trekt en dat zij langer op de Gucci site blijven hangen.

Creatief directeur Alessandro Michele, die in 2015 werd aangesteld, heeft het ingeslapen merk Gucci wakker gekust. De vraag naar Michele’s loafers van kangoeroebont was zo hoog dat Gucci de pluizige schoenen tot vier keer toe moest laten bijmaken. Zijn nieuwe aanpak voor de ready-to-wear lijn zorgde er daarnaast voor dat Gucci een hele nieuwe generatie klanten voor zich wist te winnen. Het succes heeft CEO Bizzari zelfs doen besluiten de collecties van Alessandro Michele uit te sluiten van de uitverkoop die aan het eind van dit jaar plaatsvindt.

Gucci