(advertentie)
(advertentie)

De Japanse retailer Uniqlo, van moederbedrijf Fast Retailing, gaat in de Verenigde Staten kleding verkopen via automaten. Dat meldt de Wall Street Journal. Volgens de Amerikaanse krant gaat Uniqlo totaal tien verkoopautomaten plaatsen op luchthavens en winkelcentra in grote steden als New York, Los Angeles en Houston. De eerste verkoopautomaat is vandaag, op 2 augustus, geïnstalleerd op de Oakland luchthaven in Californië, zo melden diverse media.

In de verkoopautomaten biedt Uniqlo de warmte-regulerende 'heattech' shirts en lichtgewicht donsjacks aan voor mannen en vrouwen. De kledingstukken, verkrijgbaar in verschillende maten en kleuren, worden na betaling uitgegeven in een blik of box. De jacks kosten 70 dollar en de tops gaan vanaf 14,90 dollar. Klanten kunnen de kledingstukken retourneren via een Uniqlo winkel of via de post.

Uniqlo USA topman Hiroshi Taki zegt dat deze technologie zorgt voor "gemak bij reizende mensen die zoeken naar een warm jack of een veelzijdig ondershirt".

Uniqlo hoopt met de gimmick de bekendheid van het merk in Amerika te vergroten. Op dit moment heeft Uniqlo 45 winkels in de VS.