• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Topshop zwicht voor paspopkritiek

Topshop zwicht voor paspopkritiek

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

Topshop ligt weer onder vuur om te dunne paspoppen. Maar dit keer lijkt het erop dat de Britse keten wel luistert naar de kritieken; de orders voor te dunne nieuwe paspoppen zijn van de baan. Sorry, zegt Topshop.

Onlangs postte de Britse Laura Berry een foto van een paspop op social media met de tekst ‘Ik zou graag willen horen hoe jullie de belachelijk dunne paspop in de Bristol Cribbs Causeway-winkel rechtvaardigen?’. Vervolgend: "We zijn er in alle soorten en maten. Er is absoluut niets mis met de grootte die je van nature hebt. Ik denk dat we ons allemaal prettig in onze eigen lichaam moeten voelen. Dat gezegd hebbende, deze mannequin is echt belachelijk gevormd.”

In een reactie laat Topshop weten dat de paspop gebaseerd is op de Britse maat 10, maar dat de paspop wel 187 centimeter is en dat is groter dan het gemiddelde Britse meisje. De vorm is ‘gestyled om meer impact te hebben in de winkel’. Daarnaast zijn poppen van glasvezel gemaakt, en dienen een bepaalde vorm te hebben om kleding gemakkelijk aan- en uit te trekken. “Het is dus niet de bedoeling als voorbeeld van het gemiddelde vrouwelijke lichaam,” aldus Topshop.

Maar alle kritiek die Topshop over zich heen kreeg (het is immers niet de eerste keer) lijkt wel zijn vruchten af te werpen. “We hebben de meningen en feedback van jou en andere klanten gehoord en in de toekomst zullen we geen paspoppen in deze stijl meer bestellen. De mening van onze klanten is zeer waardevol en we verontschuldigen ons dat we niet aan het serviceniveau voldeden dat we willen leveren.”

TOPSHOP