Tendam zet in op groeistrategie: drie nieuwe winkels in Bagdad

De Spaanse modegroep Tendam, voorheen de Cortefiel Group, zet zijn internationale expansie voort. In de Iraakse hoofdstad Bagdad zijn de eerste drie winkels van de groep geopend. Dit heeft het modebedrijf op zijn website aangekondigd.

Tendams merken Cortefiel, Springfield en Women's Secret zijn de eerste labels die in de Iraakse hoofdstad geïntroduceerd worden. De winkels zijn gevestigd in de Al Mansour Mall, een van de grootste winkelcentra van het land.

Tendams toetreding tot de Iraakse markt deel uit van de door Jaume Miquel, CEO van het Spaanse modebedrijf, aangekondigde expansie. "De strategie zal ervoor zorgen dat de groep niet alleen groeit in het Midden-Oosten, maar ook in Latijns-Amerika, Azië en Europa”. aldus Miquel in het persbericht.

Al Mansour Mall is gelegen in het zakelijke district van de stad en opende in 2013 zijn deuren. Volgens Tendam markeerde de opening een nieuwe fase voor Bagdad. Het winkelcentrum nodigt internationale bedrijven uit zich er te vestigen met als gevolg dat een jonge doelgroep wordt aangetrokken tot het gebied.

De Cortefiel Group maakte tijdens het World Retail Congress in april 2018 bekend zijn naam te wijzigen in Tendam. Het merkenportfolio van de groep bleef ongewijzigd: alle vijf de merken; Cortefiel, Pedro del Hierro, Springfield, Women’s Secret en Fifty vallen onder de nieuwe identiteit. De naamswijziging was onderdeel van een strategisch plan dat anticipeert op ‘toekomstige veranderingen als internationalisering, digitalisering en groei’. “Met het oog op de groei van het multi-merkenportfolio, was het onlogisch om de groep te definiëren met slechts één van de merknamen,” verklaarde Tendams CEO Jaume Miquel destijds.

Tendam is actief in 90 landen en heeft 2.000 winkels wereldwijd.

Beeld: Tendam