Schoenenketen Omoda biedt sinds deze maand niet langer de videochat service aan. De dienst zou te duur zijn geweest, meldt Twinkle magazine. De dienst, die vooral was bedoeld voor het geven van stylingadvies, werd te weinig gebruikt. Het bedrijf stond per dag slechts ongeveer tien tot vijftien klanten […]

Wie duurzaamheid belangrijk vindt, zou vaker producten online moeten kopen. Een studie van het Deutsches Clean Tech Institut (DCTI) heeft namelijk uitgewezen dat bestellingen in een webshop minder CO2 uitstoot genereren dan aankopen die worden gedaan in een fysieke winkel, zelfs wanneer rekening wordt […]

Het duurt nog een jaar tot het nieuwe winkelcentrum Docks Bruxsel de deuren opent, maar 80 procent van de beschikbare ruimte is al verhuurd. Volgens De Tijd is het een reële mogelijkheid dat het hele centrum nog voor de opening volledig verhuurd zal zijn. Enkele merken die zich in ieder geval in het […]

De Amerikaanse tienerketen Aéropostale Inc. heeft Ierland uitgekozen als locatie voor haar eerste winkel buiten Noord-Amerika. De eerste Europese vestiging van de moderetailer, die casual kleding en accessoires verkoopt in winkelcentra, opent vandaag haar deuren in Dublin. Dat meldt Fashionmag.com. […]

Nederlands kindermodemerk Tumble ‘n Dry opende onlangs haar allereerste flagshipstore aan de Sint Jorisstraat in Amersfoort. De nieuwe winkel heeft een oppervlakte van ruim 100 vierkante meter en is ingericht volgens een showroomconcept. De flagshipstore werd afgelopen week geopend. Janneke van der […]

Het Britse online modeplatform Farfetch en Londens schoenenmerk Swear hebben samen Myswear opgericht: een platform waarop consumenten luxe schoenen zelf kunnen ontwerpen. Farfetch wil daarmee voorzien in een steeds grotere behoefte aan gepersonaliseerde producten in de luxesector. Dat meldt de Fashion […]

De Brusselse Nieuwstraat blijft volgens tellingen van Atrium Brussels de populairste winkelstraat. Dat schrijft Het Laatste Nieuws. “De Nieuwstraat combineert grote en kleine winkels en cafés, waardoor het niet vreemd is dat zoveel mensen hier dagelijks komen,” aldus Laurence Lewalle, de woordvoerder […]

Binnenkort opent in Antwerpen Juttu: een nieuw winkelconcept waar duurzame mode en interieur artikelen centraal staan. Dat meldt nieuwssite Retaildetail. Het idee voor Juttu werd bedacht door enkele medewerkers van A.S. Adventure: een outdoorwinkel met vestigingen in België, Luxemburg en Frankrijk. […]

Schoenen- en accessoirelabel Steve Madden gaat verder uitbreiden in India. De retailer is van plan er komende jaren tien nieuwe winkels te openen. Dat meldt de Economic Times. Steve Madden is al enige tijd in India gevestigd. Reliance Brands, dat de marketingrechten van het Amerikaanse beursgenoteerde […]

INTERVIEWIn Nederland is mode- en lifestyle merk Sissy-Boy een bekende naam in het winkellandschap. Als het aan CEO Victor van Nieuwenhuizen ligt, zal het niet lang meer duren voordat het merk ook in België net zo bekend is. “Expansie is voor ons merk heel erg belangrijk. In Nederland hebben we op dit […]

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN