Alle online producten zouden een garantie van 2 jaar moeten krijgen. Dit moet het voor winkeliers makkelijker maken om zaken over de grens te doen en consumenten het vertrouwen geven dat ze veilig kunnen winkelen online. Daarom komt de Europese Commissie met een voorstel om alle garantietermijnen van […]

Zalando gaat zijn same day delivery service uitbreiden naar meer steden. In september begon de e-tailer met het aanbieden van de dienst voor klanten in Berlijn en Keulen, en nu komen daar tien nieuwe steden bij. Vanaf nu kunnen klanten die in de regio´s Ruhrgebied en Rijnland een bestelling plaatsen […]

Thom Westerkamp is al tien jaar verantwoordelijk voor de distrubtie van schoenenmerk Caprice in Nederland, en vanaf 1 januari 2016 breidt hij zijn werkzaamheden uit naar Vlaanderen. Dat meldt The Right Size. “De vraag of ik ook als agent wilde optreden in Vlaanderen, kwam vanuit Caprice,” laat Westerkamp […]

Tjeerd Jegen, de CEO van Hema, is het niet eens met de strategie van voorganger Ronald van Zetten. Volgens Jegen was de interne teneur bij Hema lange tijd dat het aan de economie lag in plaats van aan het bedrijf zelf. “’Het viel allemaal wel mee.’ Maar het valt helemaal niet mee”, zegt hij in een gesprek […]

De populariteit van een kledingstuk op je Instagram-account meten, terwijl het nog in je winkel hangt. Dat klinkt als de toekomst, maar het kan al bij het familiebedrijf Tyrers uit St. Helens in Groot-Brittannië. Daar heeft het Britse kledingbedrijf O2 Business namelijk een kledingrek neergezet dat […]

Voor mooie mode hoef je niet altijd ver te zoeken, want in België bestaan genoeg mooie labels. Met deze gedachte zijn Margot Feiner, de oprichtster van PR-bureau Feinest Labels, en Elke Sockeel, PR-manager bij Feiner´s bureau, begonnen aan het opzetten van de #Ikkoopbelgisch brandstore. De pop-up store […]

Omnichannel is de toekomst van de retail, de consument verwacht immers een consistente merkbeleving ongeacht het kanaal dat gebruikt wordt. De toestroom van nieuwe technologieën in het digitale tijdperk moedigt en dwingt de Belgische retailer om continue na te denken over de verweving tussen zijn offline […]

Lesara, de webshop voor mode- en lifestyleproducten expansieert naar zestien nieuwe markten. Met de internationale uitbreiding hoopt de webwinkel op een ‘significante groei’. Dat meldt de webwinkel in een persbericht. De webwinkel was al op zes markten actief, namelijk Nederland, Duitsland, Zwitserland, […]

Spaanse miljardair en eigenaar van Inditex, Amancio Ortega, heeft een kantoorgebouw ter waarde van 255 miljoen pond (320 miljoen euro) gekocht in Londen. Dit laat de Spaanse krant Expansión weten. De oprichter van Zara is eigenaar van meerdere kantoren en winkelpanden in de Britse hoofdstad, met een […]

In 2016 start De Bijenkorf met de service digital personal shopping. Op basis van een chatconversatie kiezen medewerkers outfits uit voor de klanten. Dat meldt Retailnews. De klanten komen via social media met het warenhuis in contact. De Facebookpagina wordt bekeken en er wordt een chatgesprek gehouden […]

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN