Het Britse warenhuis Selfdriges heeft een nieuwe service gelanceerd: klanten die gebruik hebben gemaakt van de personal shopping service worden door een chauffeur thuis gebracht. Dat meldt Drapers. Het luxe warenhuis biedt personal shopper-klanten een ritje naar huis aan in een van de vijf Mini Coopers […]

De Franse ontwerpster Agnès B. wil een jonger publiek aanspreken en heeft daarom het winkelconcept van haar winkel aan de Rue Michelet in Parijs vernieuwd. Het nieuwe concept heeft de naam Chez b. gekregen. De 1100 vierkante meter grote winkel in het zesde arrondissement van Parijs is voor Agnès […]

De Nederlandse modeketen We Fashion vertrekt uit China. De modeketen heeft het nieuws bevestigd aan FashionUnited.nl. We Fashion laat weten dat de licentie met de lokale partner in november 2013 al werd beëindigd. In 2010 sloot het bedrijf een deal met Uniquepai. Het doel was om in vijf jaar tijd […]

"Wij beschouwen het als zeventiende winkel," zegt Martina Baetslé, woordvoerder van Galeria Inno. Het warenhuis lanceerde onlangs haar webshop. De online winkel is gecertificeerd met het BeCommerce kwaliteitslabel. Daarnaast keerde het warenhuis na dertig jaar terug naar het oude pand in Hasselt. […]

Na vijf jaar wordt de Nederlandse modecadeaubon in Duitsland, Groot-Brittannië, Zwitserland en België uitgebracht. Het is de eerste cadeaubon die grensoverschrijdend kan worden gebruikt. In 2008 is de algemene modecadeaukaart in Nederland gelanceerd. Door een samenwerking met de Duitse BIW […]

'Curated shopping' is binnen Zalando de naam voor een nieuw project à la Outfittery. De definitieve titel is nog niet duidelijk. Wel staat vast dat de Duitse webgigant volgend jaar gaat starten met een personal stylist service. Dat heeft een woordvoerder aan FashionUnited bevestigd. Het idee […]

Een rij van ruim honderd meter blokkeert de hele Nieuwstraat. Consumenten die door willen lopen, kunnen nauwelijks een weg banen door de drukte. Het lijkt wel een mierenhoop. Al vanaf half negen vanmorgen stond de eerste klant voor de deur van Primark Brussel. Sindsdien is de rij tientallen meters langer […]

Het Belgische familiebedrijf Bel&Bo onderneemt al een lange tijd op een transparante manier, waarbij elke stap van productie traceerbaar is, en treedt nu officieel toe tot de Fair Wear Foundation (FWF). Bel&Bo is een familiewinkel met een aanbod voor mannen, vrouwen en kinderen. Naast kleding verkoopt […]

“De jury was in het begin niet heel positief over mijn onderwerp,” zegt Els Huygens aan de telefoon tegen FashionUnited. Huygens studeerde bedrijfseconomie aan de Vrije Universiteit Brussel en won onlangs de beste Marketingthesis van Vlaanderen 2014 met ‘Winkelpersoonlijkheid als bron […]

De schapenvachtlaarzen van Bmo Australia zijn, na ruim 80 jaar actief te zijn geweest op de Australische markt, nu in 46 winkels in Nederland verkrijgbaar. Het hoofdkantoor was al twee jaar in Nederland gevestigd. Vanaf dit seizoen zijn de laarzen verkrijgbaar bij Nederlandse retailers. De collectie […]

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN