Volgens BeCommerce, de Belgische vereniging voor e-commerce bedrijven, mag de nationale e-commerce sector tevreden terugkijken op het derde kwartaal van 2015. Belgen kochten in deze periode voor 2,01 miljard euro in webwinkels, waardoor de sector goed was voor 14 procent van alle uitgaven in het land. […]

Wanneer een pakket met online gekochte kleding wordt bezorgd, zijn veel consumenten zo benieuwd naar hun aankoop dat ze niet letten op hygiëne. Uit onderzoek van Flipit, een Belgische website die kortingscode´s verzamelt, blijkt dat 28 procent van de Belgen een nieuwe outfit aantrekt zonder deze eerst […]

Sportmerk Nike gaat volgend jaar 539 nieuwe banen creëren in België. De nieuwe personeelsleden zullen gaan werken in een distributiecentra of in het magazijn dat momenteel in aanbouw is, schrijft Het Nieuwsblad. “Het gaat om 430 bijkomende medewerkers voor onder meer picking, packing en verscheping, […]

De feestdagen staan weer voor de deur, en voor retailers is dat goed nieuws. Ook over de eerste koopzondag die afgelopen weekend plaatsvond zijn retailers tevreden, schrijft De Tijd. Het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen (NSZ) heeft 221 winkeliers ondervraagd en hieruit is gebleken dat zij gemiddeld […]

Warenhuis Hema heeft op Utrecht Centraal Station de zevenhonderdste vestiging geopend. De winkel bevindt zich tussen spoor 10/11 en 14/15, en het assortiment is speciaal gericht op de reiziger. Het is de tiende high traffic winkel van Hema op een NS-station, en de eerste winkel die gebaseerd is op het […]

Europese consumenten kopen massaal online. Meer dan de helft van de EU-bevolking doet aankopen op het internet. Het grootste gedeelte van deze aankopen (60 procent) bestaat uit kleding en sportartikelen. Dit blijkt uit onderzoek van Eurostat, een bureau dat onderzoek deed naar het online koopgedrag […]

De high-end designermerken zouden ‘twee keer zoveel’ kunnen doen om een luxe ervaring te kunnen bieden als klanten die online aankopen doen. Dat stelt het luxe retail marketing bureau Contact Lab, dat onderzoek deed naar online aankoopervaringen. Het bureau analyseerde het aankoopproces, van aankoop […]

Mannenmodemerk PME Legend heeft zijn eerste mono brand store geopend in Antwerpen. Het merk werd al verkocht in de multimerkwinkels van moederbedrijf Just Brands, maar dit is de eerste stand alone winkel van PME Legend. “Antwerpen is voor België en internationaal gezien een hele goede locatie om te […]

Bestseller, het moederbedrijf van Vero Moda, Vila en Jack & Jones, wil graag uitbreiden op de Latijns-Amerikaanse markt. Daarom gaat het Deense bedrijf samenwerken met de internationale operator Logifashion, die vanaf nu alle activiteiten in deze regio zal beheren. Dat meldt Fashionmag. Bestseller is […]

Er was al bekend dat er meer Uniqlo-winkels zouden komen in België, maar nu is ook bekend waar. De tweede winkel wordt geopend in Wijnegem Shopping Center. De lancering van een nieuwe winkel vertegenwoordigt een tweede en belangrijke stap voor de uitbreidingsplannen in de Antwerpse regio en in Belgie, […]

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN