Outletketen McArthurGlen heeft bekend gemaakt dat het de komende vier jaar flink wil uitbreiden. De 21 outletcentra van het bedrijf beslaan momenteel een oppervlakte van ongeveer 55.742 vierkante meter, en het bedrijf streeft ernaar dit voor 2019 te vergroten tot een oppervlakte van 83.613 vierkante […]

Retailers die hun online business nog moeten stroomlijnen om hun offline merk genoeg te reflecteren moeten snel beginnen aan het 'toekomstproof' maken van hun bedrijf. Inmiddels is 20 tot 25 procent van de detailhandel ingesteld op online verkoop. Volgens het laatste rapport van de internationale vastgoedadviseur […]

Met een jaarlijkse huurprijs van 35.330 euro per vierkante meter op 49th tot 60th street heeft Upper Fifth Avenue in New York nog steeds de titel van 's werelds duurste winkelstraat. Met huurprijzen van 24.218 euro, 13.850 euro en 13.336 euro per vierkante meter hebben respectievelijk Causeway Bay in […]

In de Ralph Lauren flagshipstore aan de Fifth Avenue in New York worden vandaag interactieve paskamers onthuld. In de slimme paskamer kun je door middel van een spiegel met touchscherm je wensen doorgeven of om assistentie vragen. De interactieve paskamer oftewel de Oak Fitting Room, is gecreëerd door […]

De online retailgigant Zalando krijgt een nieuw hoofdkantoor in Berlijn om de groei van de etailer te stimuleren. Het kantoor van ruim 100.000 vierkante meter biedt ook onderdak aan de overige Zalando-kantoren. Het pand, dat is ontworpen door het Duitse architectenbureau Henn, telt zeven verdiepingen […]

Off 5th, het retailconcept van het Amerikaanse luxewarenhuis Saks Fifth Avenue, lijkt het goed te doen in de Verenigde Staten. Nu moederbedrijf Hudson Bay´s Co (HBC) de overname van de Europese Galeria Holding bijna heeft afgerond, overweegt het bedrijf om uit te breiden naar Europa, schrijft Women´s […]

Het is de trend van dit najaar; steeds meer luxemerken zetten de stap naar e-commerce. En nu is Dior aan de beurt. Maar het Franse modehuis begint wel heel voorzichtig met een pop-up webstore voor schoenen, in samenwerking Bergdorf Goodman. "Er is geen e-commerce site in Noord-Amerika voor Dior," zei […]

Pull & Bear, de modeketen die deel uitmaakt van modegroep Inditex, heeft zijn eerste fysieke winkel in Scandinavië geopend. De winkel bevindt zich in Stockholm, schrijft Modaes. Consumenten konden in Zweden tot voor kort alleen online winkelen bij Pull & Bear, maar nu kunnen klanten ook terecht in een […]

De Chinese e-tailer JD.com is een joint venture aangegaan met de Duitse Otto Group. Door de samenwerking hopen beide bedrijven de e-commerce tussen China en Europa te stimuleren, meldt de Otto Group. JD.com zal samenwerken met Zitra GmbH: een dochteronderneming van de Otto Group die gespecialiseerd […]

De Yoox Net-a-Porter Group gaat zijn multibrand websites Shoescribe.com en Thecorner.com sluiten. Vanaf het voorjaar van 2016 worden consumenten die Shoescribe en The Corner bezoeken automatisch doorgestuurd naar andere websites van de online luxeretailer. Dat heeft het bedrijf bekendgemaakt. De in […]

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN