Pull & Bear heeft een nieuw winkelconcept gepresenteerd in de flagshipstore in Madrid. In de nieuwe stijl ligt de nadruk op de collecties zelf, en minder om de aankleding van de winkel zelf. Dat meldt moederbedrijf Inditex. De nieuwe winkel aan de Calle Hermosilla, die maar liefst 1.000 vierkante meter […]

In de strijd tegen namaakproducten hebben de Federale Overheidsdienst (FOD) Economie en de douane in België in het afgelopen jaar de toegang tot 411 websites geblokkeerd. Dat heeft de FOD Economie vandaag bekendgemaakt. Van de 411 geblokkeerde websites werden 328 gesloten door de FOD Economie, en was […]

De Spaanse moderetailer Mango is een samenwerking aangegaan met Amazon Europe. Het merk was al sinds 2010 vertegenwoordigd met een eigen winkel op de Amerikaanse website van Amazon, maar sinds kort kunnen ook klanten in Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittannië voor het merk terecht bij Amazon. Het assortiment […]

Het gratis bezorgen van pakketjes loopt langzamerhand tegen zijn eigen grenzen aan. Het wordt namelijk steeds moeilijker om winst te maken met het gratis verzenden van orders. Dat stelt Nando van Essen, logistiek consultant gespecialiseerd in webwinkels, in de Volkskrant. Volgens Van Essen is de situatie […]

De komende jaren zal Hugo Boss flink blijven investeren in de digitalisering van het merk. Het luxemerk heeft een nieuwe omnichannel strategie gelanceerd; het merk wil de online omzet vergroten. En dat is hard nodig, want de luxe-industrie heeft het zwaar. Het luxemerk heeft aan beleggers en analisten […]

Het Belgische web is een kleding outlet rijker: Outlet Concept by Lou & Louis. Consumenten kunnen hier onder andere terecht voor broeken, t-shirts, jassen en jurken. De mode outlet die vorige week de digitale deuren opende, is opgericht door Evelyn Constandt die van juli 2011 tot oktober 2015 de eigenaresse […]

Nieuwe kleding kopen voor de feestdagen is bij Ted Baker wel heel gemakkelijk dit jaar. De Britse moderetailer heeft voor zijn laatste campagne namelijk een shoppable video gelanceerd, waarin klanten gemakkelijk alle items die voorbijkomen kunnen kopen. Het bedrijf heeft hiervoor samengewerkt met Wirewax: […]

Een pakketje bestellen en dan niet ophalen; het komt River Island maar al te bekend voor. Daarom is de keten begonnen met een nieuwe service: click & don’t collect. Dat melden diverse media. Met de nieuwe service hoopt River Island dat er minder pakketjes blijven liggen, die niet opgehaald worden. Samen […]

Retailers hebben minder omzet geboekt tijdens Black Friday. De omzet daalde met 10 procent naar 10,4 miljard dollar (9,8 miljard euro), meldt onderzoeksbureau ShopperTrak. De daling zou te wijten zijn aan het feit dat retailers al voor het koopjesevent hun klanten met e-mailkortingen en speciale aanbiedingen […]

Het jaar 2015 zal voor de Belgische moderetailer Bel & Bo de boeken ingaan als een geslaagd jaar. Het bedrijf, dat dit jaar vijf jaar bestaat, opende namelijk onlangs de 90e winkel en sleepte daarnaast ook nog eens de titel Beste Winkelketen van België 2015 - 2016 in de wacht. “Onze wall of fame begint […]

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN