Ook kleine modebedrijven hebben het in 2016 lastig om hun hoofd boven water te houden in het concurrerende milieu. Hoe blijf je interessant voor fabrikanten wanneer je een klein bedrijf bent? Zijn er manieren om een gelijkwaardige relatie op te bouwen, of heeft een kleiner merk maar genoegen te nemen […]

Monsieur Lafayette gaat een nieuwe service testen: curated shopping. De mannelijke variant van Galeries Lafayette ziet de mogelijkheid tot persoonlijk advies als een grote kans om meer distributie te voeren. Om gebruik te maken van de service kan de klant zich registreren op de site, waarbij hij een […]

File op de digitale snelweg. Consumenten willen producten online tot in detail kunnen bekijken, maar al die extra foto's en video's hebben wel een nadeel: webwinkels zijn een stuk minder snel. Het Amerikaanse Dynatrace, dat onder meer Pandora en Nordstrom tot zijn klanten rekent, ontdekte dat webwinkels […]

Wie had ooit gedacht dat achtergrondmuziek slecht zou zijn voor je hartdruk of immuunsysteem? Volgens de organisatie Pipedown is dat wel het geval, en daar heeft Marks & Spencer nu gehoor aan gegeven. De retailketen heeft besloten de achtergrondmuziek uit te zetten in 300 modewinkels in de Britse thuismarkt, […]

Het Italiaanse tassenmerk Furla opende vorige week zijn eerste winkel in China. De flagshipstore is gevestigd in de CITIC Square Mall, een winkelcentrum in het zakelijk district van Shanghai. De boetiek telt 300 vierkante meter en is verdeeld over twee verdiepingen. Het bevat ook een grote LED facade […]

Voor Nederlandse consumenten is er vanaf deze week, naast Amsterdam en Rotterdam, een derde filiaal van de Amerikaanse modeketen Urban Outfitters. Woensdag opende het merk zijn eerste filiaal in Utrecht, in de oude bioscoop Wolff Camera aan de Oudegracht. De sfeer in de winkel is, conform het beleid […]

De flagshipstore van Alexander McQueen in Parijs heeft een bijzondere prijs in de wacht gesleept: de Prix Versailles 2016. De winkel won de prijs in de categorie Commerciële Architectuur. De prijs wordt uitgereikt door een jury van internationale architecten en culturele experts. De flagshipstore is […]

Kledingwinkel Lutz uit Vinkeveen heeft de beste etalage van Nederland. Dat werd dinsdagmiddag bekend gemaakt bij Beekwilder Etalage van het jaar 2015 verkiezing in Amsterdam. De herfstetalage van de dames- en heremodezaak sleepte 39 procent van de 4000 stemmen in de wacht. Etaleur Ursula de Vreede van […]

Het luxe lingeriemerk Simone Pérèle stapt in de retail: het merk opent haar eerste winkel. De eerste monobrand store opent in de wijk Le Marais in Parijs, aan de Rue François Miron. Volgens Simone Pérèle wil het klanten in de winkel een unieke shopervaring bieden. Het interieurconcept is ontworpen door […]

Het voormalige V&D-pand aan de Grote Straat in het centrum van Maastricht heeft sinds eind vorige week een nieuwe bestemming. Temporary Lane, het innovatieve retailconcept van het Belgische bedrijf Comosie, heeft het winkelgebouw omgevormd tot een pop-up warenhuis genaamd Temporama. Verdeeld over de […]

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN