• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Otto wil Chinese markt bestormen met JD.com

Otto wil Chinese markt bestormen met JD.com

Door May-Anne Oltmans

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Chinese e-tailer JD.com is een joint venture aangegaan met de Duitse Otto Group. Door de samenwerking hopen beide bedrijven de e-commerce tussen China en Europa te stimuleren, meldt de Otto Group.

JD.com zal samenwerken met Zitra GmbH: een dochteronderneming van de Otto Group die gespecialiseerd is in fashion consultancy voor de Europese markt. De Chinese retailer hoopt op deze manier succes in Europa te bereiken. Ook voor de Otto Group biedt de samenwerking kansen, omdat China de grootste markt voor e-commerce heeft. In 2015 wordt de omzet van deze sector in China geschat op 552 miljard euro.

“We zijn erg blij dat we dankzij deze samenwerking kunnen profiteren van de grote vraag vanuit China naar kwaliteitsproducten,” stelt Hanjo Schneider, directielid bij de Otto Group en hoofd van de raad van toezicht van bezorgdienst Hermes Europe.

Ook Haoyu Shen, CEO van JD Mall, is verheugd over de samenwerking: “De Otto Group is de ideale partner om internationale merken op JD.com te introduceren, dankzij zijn ervaring in de mondiale online retail. We merken dat er veel vraag naar geïmporteerde producten is en deze samenwerking zal ons aanbod nog verder vergroten.”

JD.com is het grootste Chinese internetbedrijf wanneer wordt gekeken naar omzet. De e-tailer verkoopt onder andere kleding, electronica en cosmetica. De Otto Group is een retailgroep die meer dan 120 bedrijven in zijn portfolio heeft, waaronder Otto en Bon Prix.

JD.com
Otto Group