• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Omoda lanceert eigen app

Omoda lanceert eigen app

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

Schoenenbedrijf Omoda heeft een eigen app gelanceerd. Via de app kan er makkelijker en sneller gewinkeld worden, tevens zijn er verschillende functies in de app te vinden.

Omoda zegt het aantal mobiele bezoekers fors te zien stijgen en wil met de app inspelen op de behoeften van de klant. "Een goede tijd om een shopping app te lanceren, nu alles draait om mobile first. Een app is een belangrijk kanaal dat nog ontbrak in de omnichannel strategie van Omoda. De cirkel is rond, want klanten kunnen nu in zowel de winkel, op de website als op hun mobiel snel en makkelijk shoppen," stelt Omoda in een persbericht.

De Omoda-app is naar eigen zeggen 'één van de eerste' met een in-app oplossing voor betalen. Verder heeft de app verschillende functionaliteiten die zowel online als offline in de Omoda-winkels te gebruiken zijn. Zo kunnen klanten de voorraad in de winkel checken en reserveren, ook kunnen ze contact leggen met de klantenservice en een favorietenlijst maken. Tevens geeft de app inzicht in het persoonlijk account van Club Omoda, is er een store locator en een scanfunctie voor in de winkel toegevoegd.

De app is te downloaden in de App Store en Google Play. Na het succesvol uitrollen van de Nederlandse app wordt ook de Belgische variant gelanceerd.

Omoda werkt hard aan de omnichannelstrategie. Vorig jaar kwam de schoenenketen met de service 'bezorgen en reserveren in de winkel'. Inmiddels heeft Omoda 16 winkels in Nederland en 1 winkel in België (Antwerpen, red.).

Beeld: Omoda

Omoda