• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Nieuwe strategie voor Mango

Nieuwe strategie voor Mango

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

Mango heeft een nieuwe strategie gelanceerd: sneller en directer. Vanaf februari, als de nieuwe lente-/zomercollectie 2016 in de winkel komt te hangen, zal het assortiment iedere twee weken ververst worden.

Daarnaast zal het merk ook maandelijks een nieuwe reclamecampagne lanceren. Om up to date te blijven met trends in de winkels zal ook de content op de website iedere twee weken vernieuwd worden.

Vanwege de snelheid van de fast fashion world en om meer digitial te communiceren, zullen er geen catalogussen meer worden geproduceerd. Voorheen werden er elk jaar 22 miljoen exemplaren verspreid. Vanaf nu zal de communicatiestrategie zich richten op online kanalen: de website, RSS en apps, voorzien van ‘meer up-to-date, dynamische en innovatieve content’.

Het Spaanse Mango heeft meer dan 2.700 winkels in 109 landen. Het bedrijf sloot boekjaar 2014 af met een omzet van 2,02 miljard euro, een stijging van 9,3 procent. Het bedrijfsresultaat kwam uit op 223 miljoen euro. Bij de publicatie van de jaarcijfers van 2014 liet Mango al weten 300 miljoen euro te investeren in nieuwe winkels, verbouwingen van winkels, logistieke systemen en IT oplossingen in 2015.

Beeld: Mango

Mango