Gucci heeft zijn website uitgerold naar Korea en Japan. Het luxe modehuis lanceerde zijn vernieuwde site afgelopen oktober voor het eerst in de Verenigde Staten, en de site wordt nu gestaag uitgerold naar andere landen.

Het nieuwe Gucci.com werd onder leiding van creatief directeur Alessandro Michele herontwikkeld. De toegepaste updates zijn bedoeld om meer interactie tussen inhoud en e-commerce functies te beiden. Dit sluit ook mooi aan op het redactionele deel van de site, The Agenda, dat inzicht biedt in de wereld van het Florentijnse modehuis.

De site, die naast de Verenigde Staten, Korea en Japan, ook naar Europa, de Verenigde Arabische Emiraten en Australië is uitgerold, functioneert ook beter op mobiel. Volgens Gucci vindt 60 procent van het online verkeer naar de site plaats via mobiele telefoons.

Volgens de Financial Times boekte Gucci in het afgelopen kwartaal een vergelijkbare omzetgroei van 6,9 procent. Het merk is nog druk bezig een ommekeer te bewerkstelligen, maar de invloed van Michele lijkt zijn vruchten af te werpen.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN