Net-a-Porter stapt met Gucci in de kindermode

Net-a-Porter boort een nieuwe doelgroep aan. Vanaf 16 juli aanstaande opent het luxe e-commerceplatform in samenwerking met Gucci een pop-upwinkel voor kinderen in de leeftijdscategorie nul tot en met twaalf. De tijdelijke winkel gaat na zes weken weer offline. Dit meldt Net-a-Porter in een persbericht.

"De lancering van de pop-up op Net-a-Porter is zo'n spannend moment voor ons. Het is onze eerste kennismaking met kinderkleding. We hebben de perfecte partner gevonden in Gucci,” aldus Alison Loehnis, president van Net-a-Porter in het persbericht.

De vraag naar kinderkleding nam de afgelopen jaren toe, verklaart de e-tailer de stap in kindermode tegenover WWD. Volgens de Net-a-Porter komt dit doordat mannen en vrouwen meer waarde zijn gaan hechten aan het totale plaatje en dus ook met hoe zij hun kinderen kleden.

Dat de Gucci kinderkledingcollectie maar zes weken op het platform te koop is, zal er volgens Loehnis alleen maar aan bijdragen dat de kleding als warme broodjes over toonbank vliegt. Aan Vogue verklaart de president van Net-a-Porter: “De pop-upwinkel met zwemkleding voor kinderen op Mr Porter deed het fenomenaal goed, dus we zijn benieuwd naar de resultaten van de Gucci-samenwerking.”

In de collectie zitten onder andere gesmokte jurken, hoodies en playsuits met de kenmerkende groene en rode strepen van Gucci alsmede het tijger-embleem. De prijzen variëren van 100 Britse pond (113 euro) tot aan 2122 Britse pond (2404 euro).

Lees ook: Omzetgroei bij Yoox Net-a-Porter vertraagt

Beeld: Net-a-Porter