• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Modeketen Kiabi test online reserveren van paskamer met kleding

Modeketen Kiabi test online reserveren van paskamer met kleding

Door Nora Veerman

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

Beeld: Kiabi

Bij het Kiabi-filiaal in het Luikse winkelcentrum Mediacité is het vanaf woensdag 27 april mogelijk om online een paskamer met kleding te reserveren. De kleding wordt voorafgaand aan de komst van de klant door winkelpersoneel in de paskamer klaargehangen, zodat klanten snel kunnen passen en zo tijd kunnen besparen, zo meldt Kiabi in een persbericht.

Klanten kunnen via de website van Kiabi kledingartikelen selecteren en hierbij een reservering maken voor een eigen paskamer. Betalen kan dan via een versnelde kassalijn, zodat de klanten niet aan hoeven te schuiven in de rij.

Het concept past bij de ambities van Kiabi om ‘technologische ontwikkelingen in te zetten om de veranderde consumptiegewoontes van onze klanten te ondersteunen’, aldus Jérôme Callone, CEO bij Kiabi België. “Tegelijk is deze e-reservering een strategische zet om single-channel-klanten om te zetten in omni-channel-klanten,” legt hij uit. Via het reserveringssysteem worden online shoppers gestimuleerd om kennis te maken met de fysieke winkelomgeving, en vice versa.

Het reserveringssysteem is bedoeld om het families met kinderen of klanten met haast wat makkelijker te maken, aldus de modeketen. Kiabi test het nieuwe concept eerst in één filiaal. Als het bevalt, wordt het ook naar de zeven andere Belgische vestigingen uitgerold.

E-commerce
KIABI