Luxe e-tailer Xupes breidt uit en vestigt eerste winkel in Amsterdam

Xupes, een van de meest vooraanstaande luxe e-tailers in het Verenigd Koninkrijk, gespecialiseerd in vintage handtassen, horloges en luxe sieraden, heeft een winkel in Amsterdam geopend. Het is de eerste Xupes-winkel buiten het Verenigd Koninkrijk.

De Xupes-winkel ligt in het centrum van Amsterdam, op een steenworp afstand van het Vondelpark in het westen van de stad. De winkel heeft een vloeroppervlakte van duizend vierkante meter en zal dienst doen als kantoor voor de Europese markt en fungeren als showroom voor bestaande en toekomstige klanten.

Xupes kondigt wereldwijde (expansie) plannen aan en opent winkel in Amsterdam

“De tweedehandsmarkt groeit, om de juiste reden, in populariteit. We zijn verheugd onze wereldwijde uitbreiding op de retailmarkt aan te kondigen en te starten in een buitengewoon opwindende nieuwe markt die dicht bij ons hart ligt”, licht Xupes’ oprichter Joseph McKenzie, die Nederlandse voorouders heeft, toe in een verklaring over de opening van de Amsterdamse winkel.

De nieuwe winkel is gebaseerd op Xupes’ hoofdkantoor genaamd ‘The Wheat Barn’, gelegen in het hart van het Engelse platteland. De 17e-eeuwse 'schuur' heeft toegewijde klantruimtes, een volledig uitgerust ‘horloge centrum’, een professionele fotostudio en een kantoorruimte waar vijftig personeelsleden werkzaam zijn.

Luxe e-tailer Xupes breidt uit en vestigt eerste winkel in Amsterdam

De categorie horloges zal een groot deel uitmaken van de Nederlandse tak van het bedrijf. Xupes biedt vintage uurwerken aan van merken zoals Rolex, Omega, IWC, Cartier en Patek Philippe. De ingeleverde horloges worden gecontroleerd op authenticiteit en kwaliteit en worden door de horlogemakers werkzaam bij Xupes eventueel opgeknapt. Dit om er volgens het bedrijf voor te zorgen dat de producten altijd aan een ‘hoge norm’ voldoen.

De tweede grootste categorie bij Xupes is de categorie handtassen. De collectie werd geïntroduceerd in april 2015 en biedt nieuwe, tweedehands en vintage tassen aan, van Hermes Birkins tot aan Chanels 2.55. Sieraden en ‘fine art’ vormen de rest van hun zorgvuldig samengestelde collectie.

"Ons doel is om binnen een jaar Europa's meest toonaangevende luxe ‘pre-owned’-bestemming te zijn", verklaart McKenzie in het bericht. "We hebben een oprechte liefde voor de producten die we verkopen en begrijpen de belangrijk rol die ze in het leven van mensen kunnen spelen, of ze nu een carrière-mijlpaal markeren, of het een geschenk voor een geliefde is of het een erfstuk voor een nieuwe generatie betreft. We willen iedereen helpen aan een platform, of dit nu is in onze showroom of op onze website.”

Naast de opening van de Amsterdam winkel, kondigt Xupes ook hun wereldwijde uitbreidingsplannen aan, waaronder de lancering van de vertaalde versie van de Engelse website. De uitbreiding van de retailactiviteit staat gepland voor het vierde kwartaal van 2019 en volgt op de acquisitie van Meghan Young, Xupes’ nieuwe hoofd horlogemakerij, en Tom Oliver, de nieuwe chief financial officer bij het bedrijf.

Dit artikel verscheen oorspronkelijk op FashionUnited.uk. Vertaling en bewerking Marjolein Stormezand.

Beeld: Xupes

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN