In beeld: het nieuwe winkelconcept van Balmain

De opening van de nieuwe Balmain winkel in Parijs is het startschot van de lancering van het nieuwe concept wereldwijd. De winkel aan de Rue Saint Honoré, een winkel waar veel winkels van bekende modehuizen zijn gevestigd, is net in gebruik genomen. Tijd voor een rondleiding door middel van de eerste beelden.

Het nieuwe Parijse vlaggenschip van het merk beslaat 750 vierkante meter en is verdeeld over twee verdiepingen. Binnen zes maanden is het winkelconcept, bedacht door creatief directeur Olivier Rousteing en uitgevoerd door AMV Studio, tot leven gekomen.

Het concept is gebaseerd op een groots appartement in Parijs met kenmerkende elementen zoals de trap, de zuilengang, de slaapkamer en de bibliotheek. Ook zijn er referenties naar de spiegelzaal uit Versailles. Onder andere marmer, eikenhout, spiegels en fluweel zijn verwerkt in het concept.

In beeld: het nieuwe winkelconcept van BalmainIn beeld: het nieuwe winkelconcept van BalmainIn beeld: het nieuwe winkelconcept van Balmain

Elk segment van producten heeft een eigen gebied, of kamer, gekregen in de winkel. Wanneer het filiaal aan de Rue Saint Honoré wordt binnengestapt komt de bezoeker eerst een woonkamer tegen speciaal gericht op tassen en accessoires. Een ruimte verder zijn hoeden, sjaals, riemen en later schoenen te vinden. Wanneer de trap gevolgd wordt naar boven vindt men eerst de herencollecties gevolgd door een salon vol met damesmode en gelegenheidskleding. De grote paskamers zijn uitgerust met een kamerjas en een virtual reality experience ruimte waar de klant de nieuwe online winkel ervaring kan ervaren.

In beeld: het nieuwe winkelconcept van BalmainIn beeld: het nieuwe winkelconcept van BalmainIn beeld: het nieuwe winkelconcept van BalmainIn beeld: het nieuwe winkelconcept van Balmain

Beeld: Balmain Paris ©DiegoDePol

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN