Hunkemöller plant flinke expansie in Duitsland

Hunkemöller gaat verder uitbreiden in de Duitse markt. Met de opening van zo’n 180 nieuwe vestigingen wil de Nederlandse lingerieketen er tegen het einde van 2019 over ruim 500 winkels beschikken. Dat meldt Textilwirtschaft.

“Kijkend naar de toekomst, zien we voor de Duitse markt de grootste uitbreidingskansen en we concentreren ons daarom sterk op de expansie van stationaire handel in het land,” stelt CEO Philip Mountford over de strategie. Dit jaar nog zullen 60 nieuwe Hunkemöller-filialen worden geopend in Duitsland, waar de keten dit jaar precies 30 jaar actief is. Volgend jaar komen er nog eens 80 vestigingen bij, waarna in 2019 de rest volgt.

De keten is in het land momenteel druk op zoek naar nieuwe locaties in grote en middelgrote steden en winkelcentra. De panden zullen een grootte hebben van tussen de 130 en 400 vierkante meter en worden onder andere voorzien van een ‘Bodyscanner’ en een ‘Social Media Wall’. Hunkemöller beschikt in de Duitse markt op dit moment over 320 filialen en 4.000 medewerkers.

Hunkemöller richt haar pijlen niet alleen op Duitsland. Onlangs maakte de retailer bekend 40 tot 50 winkels te willen openen in Zwitserland en in Spanje wordt het aantal filialen de komende tijd vervijfvoudigd.

Beeld: Hunkemöller Facebook

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN