Het luxe modehuis Hermès heeft tijdens de algemene aandeelhoudersvergadering van 2 juni aangekondigd zijn prijzen niet te verlagen. Het Franse bedrijf, bekend om zijn kostbare Birkin en Kelly tassen, heeft besloten de prijzen alsnog met 4 procent te verhogen.

Meerdere luxebedrijven, waaronder Chanel, hebben als gevolg van de ongunstige wisselkoersen besloten de prijzen in bepaalde regio’s aan te passen. De daling van de euro heeft tot gevolg gehad dat prijsverschillen in bepaalde gebieden te groot werden. In China was dit het meest voelbaar. De producten werden daar 60 procent duurder dan in Europa, meldt FashionMag.com .

Hermès vindt echter dat de prijzen de kosten van productie in Frankrijk moeten weerspiegelen. “Dat is waarom we niet gekozen hebben voor het beleid van prijsverlaging in bepaalde regio’s, omdat dit een kunstmatige prijsverhoging voor onze Franse klanten zou beteken,” aldus CEO Axel Dumas.

Volgens Dumas zullen er wel enige aanpassingen worden gemaakt in Azië om de klap van de gedaalde euro op te vangen, maar de prijsverhoging van 4 procent in 2015 blijft van kracht.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN