Hema gaat producten verkopen via derden

Hema gaat producten verkopen via derden als onderdeel van de internationale strategie. Dit maakt het bedrijf bekend in het jaarverslag. Door middel van de strategie wil het bedrijf Hema altijd en overal beschikbaar zijn voor alle klanten, aldus het verslag.

“Hierdoor wordt Hema naast een Nederlands winkelbedrijf veel meer een internationaal merk. Dat is ook de reden waarom Hema in het buitenland ‘Amsterdam’ aan haar merknaam zal toevoegen,” aldus het bericht. De samenwerkingen met derden en de toevoeging aan de merknaam zijn beide een onderdeel van de internationale strategie van het merk. De toevoeging ‘Amsterdam’ zal te zien zijn op de winkelgevels en in het communicatiemateriaal van de winkels, aldus een woordvoerder van Hema tegen Nu.nl. Het bedrijf wil samenwerken met nationale en internationale retailers en online spelers, aldus het jaarverslag. De internationale strategie van Hema zal op een veel lager investeringsniveau voortgezet worden door samen te werken met masterfranchise-partners.

Hema gaat voor het eerst in geschiedenis producten verkopen via partners

Een woordvoerder van Hema verduidelijkt tegen Nu.nl dat het zal gaan op producten zoals schrijfwaren, huishoudartikelen en kookspullen. Het concern zou in vergevorderde gesprekken zijn met andere partijen om de eigen artikelen te verkopen. Zowel uit binnen- als buitenland is interesse getoond, aldus Nu.nl. FashionUnited heeft contact gezocht met Hema voor meer informatie over de strategie maar tot op heden de keten nog niet kunnen bereiken.

Het jaarverslag biedt ook nog verdere details over de nieuwe strategie van de keten na de overname van Ramphastos Investments. Hema is namelijk strategische opties aan het onderzoeken voor de toekomst van de Hema bakkerijen. “Bij een eventuele verkoop zullen de opbrengsten worden aangewend voor het verder terugbrengen van de schulden.”

Beeld: Hema newsroom

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN