• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Handschoenen fabrikant Otto Kessler breidt uit met eigen label

Handschoenen fabrikant Otto Kessler breidt uit met eigen label

Door Weixin Zha

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

De uit Frankfurt afkomstige handschoenen fabrikant Otto Kessler gaat uitbreiden. Drie jaar na de lancering van het merk heeft het al 430 verkooppunten in zeven landen. Dit jaar betreedt Kessler nog eens vijf andere landen waaronder Nederland en Canada.

Hoewel het bedrijf een van de grootste handschoenen fabrikanten is Europa is, maakte Otto Kessler pas in 2015 echt naam. Niet verwonderlijk omdat het bedrijf zich tot nu toe vooral richtte op de productie van handschoenen voor modemerken en warenhuizen. Totdat de vierde generatie van het familiebedrijf besloot het merk op de markt te brengen. In augustus 2017 trok het bedrijf Antje Wode, die daarvoor werkzaam was bij tassenfabrikant Bree, als verkoopmanager aan om het label op de de kaart te zetten.

Uitbreiding in het buitenland

Onder Wode’s toeziend oog zijn onder andere de collecties herzien van een nieuw uiterlijk. “Ons thema is eigentijdse handschoenen zonder fratsen,” zegt Wode in een telefonisch gesprek met FashionUnited. Het handschoenenmerk heeft nu meer dan 250 verkooppunten in Duitsland, vooral in de lederwarenhandel, maar het merk is ook steeds meer te vinden in warenhuizen als Ludwig Beck in München en Breuniger. Kessler is van plan in de toekomst uit te breiden in zowel het thuis- als het buitenland.

Over Otto Kessler GmbH & Co KG:

  • Oprichtingsjaar: 1923
  • Standplaats: Frankfurt
  • Managing partner: Wilm Hofmann, achterkleinkind van Otto Kessler
  • Werknemers: 600 wereldwijd
  • Productie: China, Ethiopie, Hongarije, Duitsland en Groot-Brittannië.
  • Verkooppunten: 430 wereldwijd
  • Kessler wordt verkocht in: Duitsland, Oostenrijk, Zweden, Rusland, Groot-Brittannië, België en Denemarken.

Vanaf dit seizoen zal het merk agentschappen inzetten in Nederland, Zwitserland, Finland, Ierland en Canada. Ook de Verenigde Staten en Frankrijk staan nog op de lijst waar Wode op zoek is naar versterking.

Focus op het product

De huidige Herfst/Winter 2019 collectie biedt 67 stijlen voor vrouwen en heren. Naast de klassieke modellen in gedempt zwarte en bruine tinten zijn er ook fellere kleuren zoals rood en magenta te vinden. Ook wordt er gevarieerd met luipaardprint en bont.

De prijzen variëren van 24,95 euro voor verschillende leercombinaties, 69,95 euro voor lamsleer tot 129 euro voor handschoenen van fijn geglazuurd leer of merinobont. “De eigen productie en de jarenlange knowhow van Otto Kessler maken het mogelijk de huidige combinatie van kwaliteit en prijsklasse aan te bieden,” zegt Wode.

"Het product is onze eerste prioriteit - we zijn niet zo marketing gedreven. Op deze manier slagen we erin om hoogwaardige handschoenen in één keer te produceren en een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding aan te bieden,” aldus Wode.

Het origineel van dit artikel verscheen eerder op FashionUnited.de. Vertaling en bewerking door: Esther Hut.

Foto: Otto Kessler tijdens de Modefabriek | FashionUnited

Foto: Otto Kessler

handschoenen
kessler
LEDERWAREN
otto kessler