H&M zet sterker in op online met samenwerking Tmall

De H&M Group lijkt de gebeurtenissen van de laatste tijd ter harte te nemen. Eind januari rapporteerde de groep een lager dan verwachte omzet, dat volgens analisten te danken was aan het te laat inspelen op de online markt. De groep vergroot nu de focus op online met het betreden van China’s grootste e-commerce platform Tmall met het merk H&M, zo meldt de H&M Group in een persbericht.

De groep heeft al een eigen online winkel van H&M in het land sinds 2014, maar met de samenwerking wil H&M de ‘toegankelijkheid voor klanten op het vasteland van China verbeteren door het aanvullen van de bestaande fysieke winkels en digitale winkel’, aldus Magnus Olsson, country manager van China, in het persbericht.

Tmall is onderdeel van internetgigant Alibaba en de H&M Group was al aanwezig op het platform met het merk Monki. “Het H&M Group merk Monki heeft een sterke ontwikkeling doorgemaakt in China na de lancering op Tmall en de samenwerking tussen de twee groepen wordt nu uitgebreid met het H&M en H&M Home merk. Er zijn verder ook vergevorderde gesprekken over de lancering van de overige merken van de H&M Group op Tmall,” aldus het persbericht. De groep heeft naast H&M en Monki ook Cos, &Otherstories, Cheap Monday, Weekday en Arket in het portfolio.

Beeld: H&M Group website

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN