• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • H&M waagt zich aan kledingverhuur

H&M waagt zich aan kledingverhuur

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

Kledingverhuur lijkt het nieuwe it-woord te worden in de modebranche. In het afgelopen jaar alleen al kwamen retailers en merken zoals Nike en Bloomingdale’s met eigen verhuurservices. Ze werden voorgegaan door onder andere Spinning Closet, Hulaaloop, Vince, Filippa K en Mud Jeans. Nu voegt H&M zich toe aan de lijst met bedrijven die kleding uit het aanbod gaat verhuren.

H&M gaat de Conscious Exclusive collectie namelijk verhuren vanuit de flagship store in Stockholm, zo meldt het bedrijf in een persbericht. “We hebben al een tijd naar kledingverhuur gekeken en zijn blij dat we mode fans dit voor het eerst kunnen bieden met onze Conscious Exclusive collecties,” aldus Pascal Brun, hoofd van duurzaamheid bij H&M. Leden van het loyaliteitsprogramma kunnen geselecteerde jurken en rokken van de collecties vanaf 2012 tot en met 2019 huren. Daarnaast zijn er ook enkele stukken te vinden die zijn gebaseerd op de collecties maar nog niet eerder te zien waren.

Leden van het loyaliteitsprogramma kunnen een tijdslot boeken waarin een gepersonaliseerde ervaring met een stylist op ze wacht. De stylist helpt met het uitzoeken van items. Deze items kunnen een week lang worden gehuurd voor de prijs van 350 Zweedse Krona (ongeveer 35 euro). Er kunnen maximaal drie stuks per keer worden gehuurd.

Beeld: H&M press newsroom

H&M
kledingverhuur