• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Forever 21 wil in 2016 de Poolse markt betreden

Forever 21 wil in 2016 de Poolse markt betreden

Door May-Anne Oltmans

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

De populaire Amerikaanse moderetailer Forever 21 zal naar verwachting in het tweede halfjaar van 2016 zijn intrede doen in de Poolse markt. Teren Management Europe, het bedrijf dat de franchises van Forever 21 in Europa overziet, is hiervoor een samenwerking aangegaan met Cushman & Wakefield. De vastgoedbeheerder zal het bedrijf bijstaan in de zoektocht naar geschikte winkellocaties in Polen.

Teren Management Europe is ook verantwoordelijk voor de uitbreiding van de moderetailer in onder andere Hongarije, Slowakije, Zwitserland en Portugal. Hoeveel winkels het bedrijf in Polen wil openen, is nog niet bekendgemaakt. Het bedrijf heeft wel laten weten dat het een voorkeur heeft voor grote winkelpanden met een oppervlakte tussen de 1.000 en 1.600 vierkante meter. Ook over mogelijke locaties van de winkels wil het bedrijf vooralsnog niets kwijt. Volgens Eurobuild, een nieuwssite over vastgoed in Centraal- en Oost-Europa, zou Teren Management Europe zijn oog in ieder geval hebben laten vallen op winkelcentrum GTC Galeria Północn a in Warschau.

”We kijken ernaar uit de Poolse markt te betreden en willen consumenten een unieke winkelervaring gaan bieden door een mooie winkel te creëeren,” zei Teren Management Europe CEO Alexandros Doukas.

Cushman & Wakefield’s Head of Retail Agency Renata Kusznierska is ervan overtuigd dat Forever 21 succes zal hebben in Polen. “De Poolse markt heeft behoefte aan dit soort modeconcepten. Klanten blijven op zoek gaan naar nieuwe producten en willen toegang hebben tot internationale merken.”

Forever 21