Farfetch onthult Store of the Future

De winkel van de toekomst, hoe ziet deze eruit? Luxe etailer Farfetch heeft hier wel een idee over en presenteert het concept in het Design Museum in Londen.

Voor Farfetch is het de eerste stap in augmented retail waardoor online en offline samenkomen. In de winkel bevinden zich devices waarop klanten meer informatie over de collectie van een merk te weten kunnen komen. Farfetch werkt hiervoor samen met Huawei.

“Als leiders in onze gebieden over de hele wereld, is het alleen maar logisch dat we samen komen om opties te onderzoeken waar we klanten kunnen verbinden met ons in een betekenisvolle manier,” zegt Walter Ji, president van de Huawei Consumer Business Group in West-Europa. “We zijn trots op ons partnerschap met Farfetch voor dit evenement en zijn enthousiast over de nieuwe mogelijkheden die we zullen ontwikkelen.

Het belangrijkste van Store of the Future is het verzamelen van data die het merk weer kan gebruiken om nieuwe strategieën of producten te ontwikkelen.

”Het is offline dat de cirkel rondmaakt, tussen een goede online aanwezigheid en een complete omni-channel aanbod en in-store techniek die de ervaring van klanten versterkt in de winkel en in zijn algeheel,” zegt José Neves, oprichter van Farfetch en eveneens CEO. “The volgende stap in de evolutie van de modeindustrie is de connected store, die techniek gebruikt om de ervaring van luxe retail nog meer laat draaien om de klant. Farfetch staat op het kruispunt van luxe en technologie en heeft een goede positie om de vraag te begrijpen en een op maat gemaakte oplossing te bieden.

Het concept van Store of the Future wordt voor het eerst in New York gebruikt bij de winkel van Thomas Browne.

Beeld: Farfetch

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN