Chanel lanceert zonnebrillen webshop in Verenigde Staten

Amerikaanse liefhebbers van Chanel kunnen eindelijk online terecht voor de zonnebrillen van het luxemerk. In de nieuwe webwinkel is de volledige zonnebrillen collectie van het merk verkrijgbaar, bericht Fashionista.

Het nieuwe platform, dat klanten kunnen bereiken via de website van Chanel, geeft bezoekers de mogelijkheid zonnebrillen te filteren op basis van onder andere kleur, model en thema. Behalve de webwinkel bevat het platform ook de aparte Behind the Lens pagina, waar een rol is weggelegd voor redactionele content, video´s en foto's.

De stap die Chanel heeft gezet is volgens Bruno Pavlovsky, directeur bij Chanel, het begin van een webwinkel waar later ook andere accessoires moeten worden verkocht. Aan Women´s Wear Daily (WWD) vertelde Pavlovsky dat de webshop na de Verenigde Staten als eerst zal worden uitgebreid naar Europa. In een later stadium zal de webshop ook in Azië beschikbaar worden. John Galantic, directeur en chief operating officer bij Chanel, liet eerder al aan WWD weten dat het bedrijf in 2013 en 2014 het aantal retailers waar de eye wear collectie wordt verkocht had teruggebracht met 20 procent. Volgens Fashionista laat het zien dat Chanel al langer heeft overwogen een webshop voor zonnebrillen te openen.

In de webshop van Chanel kunnen klanten nu terecht voor zonnebrillen, parfum, make-up en gezichtsverzorging. Het luxe modehuis zette de eerste stap in de e-commerce in april 2015 met de verkoop van de Coco Crush sieradencollectie op Net-A-Porter.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN