Burberry versterkt e-commerce door partnerschap met Farfetch

Burberry en Farfetch slaan de handen ineen. Burberry wil hiermee hun online aanwezigheid vergroten, zo maakt het bedrijf bekend in een persbericht.

Voor de samenwerking is een techniek ontwikkeld door Burberry dat verwerkt is in het operationele systeem van Farfetch. Het is voor het eerst dat de techniek van een merk op deze manier doorgevoerd wordt in het platform. Op deze manier is de gehele voorraad van Burberry beschikbaar via Farfetch. “Deze integratie zal Burberry’s distributie wereldwijd vergroten en geeft het merk toegang tot meer dan 150 landen,” aldus het persbericht.

Vorig jaar, bij de bekendmaking van de jaarcijfers van 2016, meldde het bedrijf de wens om de e-commerce uit te breiden. Volgens Burberry wordt 70 procent van de aankopen in fysieke winkels beïnvloed door een online customer journey, zo bleek destijds uit het jaarverslag.

“Burberry heeft de weg geleid op digitaal gebied en dit is een natuurlijke en belangrijke ontwikkeling voor ons omdat we de jonge modebewuste consument willen bereiken,” aldus Daniel Heaf, senior vice president van digitale marketing en commercie bij Burberry in het persbericht. “We willen dat de digitale vertegenwoordiging van ons merk het beste van ons merk en producten laat zien, of dat nu op onze eigen platforms is of op die van onze partners. Farfetch klanten wereldwijd hebben nu ook toegang tot het gehele aanbod van Burberry.”

CCO van Farfetch, Giorgio Belloli in een statement: “We zijn verheugd om Burberry te verwelkomen als een directe partner van Farfetch. Onze klanten wereldwijd houden van het merk en onze samenwerking betekent dat we onze klanten kunnen verzekeren dat ze wereldwijd toegang hebben tot de beste selectie van Burberry producten.”

Beeld: website Burberry

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN