• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Björn Borg neemt distributie Benelux voor eigen rekening

Björn Borg neemt distributie Benelux voor eigen rekening

Door Yenthe Stuurman

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

De Zweedse sportkledingfabrikant Björn Borg heeft de samenwerking met de distributeur voor Nederland, België en Luxemburg beëindigd en zal de distributie voor deze markten in de toekomst zelf oppakken. Dat heeft het merk bekendgemaakt via een persbericht.

Het merk Björn Borg werd succesvol in de Benelux met behulp van de Baseline Groep, die bestaat uit de Nederlandse Brand Management BV en de Belgische Brand Management BVBA. Zij zal nog vier jaar zorg dragen voor de distributie tenzij de partijen samen anders besluiten. “De markt is veranderd en we verwachten de distributie beter te kunnen leiden van binnenuit, daarom hebben we besloten de samenwerking te beëindigen,” laat CEO Henrik Bunge weten.

Het merk ziet grote overeenkomsten tussen de Benelux en de markten die zij op dit moment zelf al beheren. Door ook deze markten zelf te gaan beheren, hoopt het bedrijf nauwer met klanten en partners te kunnen samenwerken.

De Benelux, en dan met name Nederland, is van groot belang voor het label. In de eerste helft van 2015 werd 27 procent van de totale omzet van 230,3 miljoen Zweedse kroon (24 miljoen euro) geboekt op de Nederlandse markt. De Nederlandse markt is al jaren de grootste.

Ongeveer een jaar geleden verhuisde de productie- en ontwerpafdeling van Björn Borg ook al van Nederland naar het hoofdkantoor in Zweden.


Bjorn Borg