• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Asos test met visuele zoekoptie

Asos test met visuele zoekoptie

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

E-tailer Asos gaat het nog makkelijker maken voor consumenten om een item te vinden in de webshop. Het bedrijf gaat een zoekoptie testen waarbij foto’s, screenshots of afbeeldingen op social media gelinkt worden aan een item, aldus RetailWeek.

Een kleine groep consumenten gaat de aankomende tijd het gebruik van de zoekoptie testen. Bij de optie kan een afbeelding ingevoerd worden waarna de items herkend worden. Deze verschijnen dan op het scherm. Volgens RetailWeek is deze optie vooral belangrijk bij producten die niet op voorraad zijn. Op deze manier kunnen meerdere opties gegeven worden.

De normale visuele zoekoptie moet al binnen enkele maanden geïntroduceerd worden. “Product en technologie hebben Asos op de kaart gezet 17 jaar geleden, ze zijn altijd onafscheidelijk geweest,” aldus CEO Nick Beighton. “Asos is net zo goed een technologisch bedrijf als een mode en content bedrijf.”

Asos