• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Amazon opent fysieke verkooppunten in India

Amazon opent fysieke verkooppunten in India

Door Tessa Guntlisbergen

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

Online marktplaats Amazon breidt haar netwerk in India uit en gaat fysieke verkooppunten openen in het Aziatische land, om zo mensen met een beperkte internettoegang te helpen. Dat bericht de Times of India.

In het nieuwe project, genaamd Udaan, worden Amazon winkels gevestigd in bestaande buurtwinkels in gebieden waar de toegang tot internet schaars is. Consumenten kunnen in de winkels zelf artikelen online bestellen en ontvangen een SMS-bericht wanneer ze de bestelling kunnen ophalen. Klanten betalen pas bij ontvangst van het pakket en later op de dag verzamelt de logistieke afdeling van Amazon al het geld in de winkels.

”We wilden systematisch begrijpen hoe we de ontwikkeling van Amazon, hongerige ondernemers en onderbediende klanten op een naadloze manier konden samenbrengen,” zegt Amit Agarwal, country manager van Amazon India. “Consumenten van het platteland krijgen met het project toegang tot een grote selectie van artikelen, terwijl de winkeliers een nieuwe stroom van inkomsten krijgen. Dit zal ook concurrentie creëren en daarmee prijzen omlaag brengen.

Volgens Agarwal brengt het project Amazon dichter bij haar uiteindelijke doel. “Ons plan is om binnen tien jaar toegankelijk te zijn voor iedere Indiër. Als Udaan goed loopt, is dat positief voor zowel Amazon als India. Voor ons is het vooral een manier om meer klanten te werven,” aldus Agarwal.

Udaan is momenteel actief in de deelstaten Maharashtra en Tamil Nadu, en de e-tailer heeft onlangs een overeenkomst gesloten met de deelstaat Rajasthan om daar 36.000 winkels te openen. Wanneer die winkels openen, is nog niet bekend.

Amazon