• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Adidas gaat flink uitbreiden in China

Adidas gaat flink uitbreiden in China

Door Tessa Guntlisbergen

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

Het lijkt erop dat Adidas een flinke boost zelfvertrouwen heeft gekregen na de positieve financiële resultaten van afgelopen jaar. Het Duitse sportmerk is van plan om de komende vier jaar 3.000 nieuwe winkels te openen in China. Dat heeft het bedrijf vandaag bekendgemaakt.

De uitbreiding zal het aantal retaillocaties van Adidas van de huidige 9.000 verhogen naar 12.000 in totaal. Het aantal steden waar het sportmerk aanwezig is, zal bovendien verdubbelen naar ruim 2.200, zo meldde Colin Currie, hoofd van Adidas China, tijdens een persconferentie.

”We zijn gematigd positief, maar dan veel meer aan de optimistische kant,” zei Currie tegenover de Wall Street Journal. Volgens Currie speelt Adidas in op de positieve kanten van de Chinese economie, waaronder nieuwe overheidsmaatregelen die de voetbalindustrie en bevolkingsgroei bevorderen. Het bedrijf zal zich gaan concentreren op de kleine steden in China die naar verwachting zullen blijven verstedelijken, ondanks de economische problemen. Wel is Adidas van plan de ontwikkeling van het bedrijf goed in de gaten te houden om, zo zegt Currie, te zien of er sprake is van een economische neergang.

Adidas is niet de enige retailer die de zorgen over de Chinese economie achter zich laat. Eind vorig jaar opende de Zweedse modeketen H&M nog 54 nieuwe winkels in China. De fast fashion retailer noemt China zelfs de belangrijkste markt voor uitbreiding voor komend jaar.

Adidas