MF TALKDe afgelopen jaren waren de millennials the talk of the town, maar laten we niet vergeten dat Gen Z, geboren tussen 1995 en 2010, in rap tempo koopkrachtig wordt. Ter voorbereiding op de inmiddels grootste groep consumenten besteedt Modefabriek dan ook aandacht aan de generatie in het programma […]

Burberry gaat verder op de schop. Het merk kreeg al een nieuwe uitstraling door middel van een nieuw logo en monogram, maar nu zijn de winkels ook aan de beurt. De winkels worden geupdate zodat ze beter bij de nieuwe creatieve visie passen van hoofdontwerper Riccardo Tisci. Veertien winkels zijn al […]

De genomineerden voor Beste Winkelketen & Webshop van België 2019-2020 zijn bekend gemaakt. FashionUnited zet de modebedrijven op een rij die kans maken op een prijs. Voor beste winkelketen maken Bel & Bo, C&A, e5 Mode, JBC, LolaLiza, C&A, HUnkemöller, H&M, Primark, Veritas, Zara, Brantano, Bristol, […]

Nederlands merk Affaso opent een winkel in Kinshasa, Congo. Deze week opende het al een pop-up in Amsterdam, maar het bedrijf maakt nu in een persbericht bekend dat het ook een winkel in Afrika opent. Affaso maakt gebruik van historische prints om kwalitatieve overhemden te maken voor heren. De oudste […]

De voormalige Saks Off 5th-panden in Nederland worden opgevuld met een outlet van Hudson’s Bay. Dit meldt de eigenaar van het Amsterdamse Pand, Kroonenberg Groep, tegen het Parool. Het pand in Rotterdam is al gevuld met een outlet van Hudson’s Bay, zo meldt Lesley Bamberger van de Kroonenberg Groep. […]

OPINIELonden - ‘Experiential retailing’, ofwel ervaringsgerichte retail, is een term die marketeers gebruiken wanneer bedrijven speciale in-store ervaringen creëren om het winkelend publiek aan te trekken. Ervaringsgerichte retail staat niet alleen centraal in de voortdurende dialoog over meeslepende, […]

INTERVIEW Faillissementen, misstanden en duurzaamheidsproblemen, de mode-industrie heeft het niet makkelijk. En toch worden er iedere dag opnieuw creatieve plannen gesmeden, nieuwe merken gelanceerd en samenwerkingen gestart. Wie zijn die nieuwkomers in de industrie, voor wie maken zij hun collecties, […]

REPORTAGEVirtual reality, een spy-bril of NFC-tags. Als retailer ontkom je tegenwoordig bijna niet meer aan technologie in de winkel. Maar detaillisten en winkelmedewerkers moeten nog wel een beetje gepusht worden voor ze al die snufjes daadwerkelijk willen gebruiken. Dat blijkt uit onderzoek van studenten […]

IN BEELD Een winkel is en blijft een visitekaartje voor een merk of een retailer. Wie nog een fysieke winkel heeft zet vaak vol in op sfeer en ervaring, want de shopper van nu is op zoek naar een prettige omgeving waarin hij verrast wil worden, zo wordt keer op keer gemeld door trendwatchers en experts. […]

Scoopstore gaat de grens over. Na diverse locaties in België trekt het bedrijf nu naar Nederland met een pand in Eindhoven, zo blijkt op de website van Scoopstore. De winkel zal in het najaar open gaan en is gevestigd aan de Nieuwe Emmasingel in Eindhoven. Scoopstore is op dit moment al aanwezig in […]

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN