Juicy Couture Girls lanceert voor de lente/zomer 2019 onder de labels Juicy Couture Black Label en Juicy By Juicy Couture twee nieuwe kinderkledingcollecties voor meisjes. Dit schrijft FashionNetwork. De collecties zijn bedoeld om via de internationale licentiepartner Brand Machine Group (BMG) exclusief […]

Midden in de nacht nog een kerstcadeautje kopen? Het is vanaf 12 december tot 27 december mogelijk bij de ‘one-stop give shop’ van America Today, gelegen aan de Nieuwezijds Voorburgwal in Amsterdam. Dit meldt het modebedrijf in een persbericht. America Today deelt in het bericht met de ‘one-stop give […]

De Europese Commissie heeft modebedrijf Guess een boete van 39,8 miljoen euro opgelegd wegens het overtreden van Europese marktregels. Dit meldt de Europese Commissie op zijn website. Guess krijgt de boete voor het opleggen van advertentie- en verkoopbeperkingen aan detailhandelaars. Vooral consumenten […]

OPINIEHet zal je vast niet zijn ontgaan dat in het huidige winkellandschap een drastische verandering gaande is. Deze raakt niet alleen de retail, maar de gehele consumentenindustrie – horeca, transport, banken, verzekeraars, energie, entertainment, fashion, vrijetijdsindustrie en elke andere sector […]

‘Sesam open u.’ Zalando en Bpost werken samen om in-home leveringen en ophaalservice te bieden. Hiervoor hebben de bedrijven technologie getest waarmee voordeuren op afstand geopend kunnen worden zodat de bezorger zonder aanwezigheid van de klant een bestelling kan leveren of ophalen, zo maken de bedrijven […]

’ Is dit wel de goede maat?’ De eeuwige struggle tijdens online winkelen is onder andere de vraag of de juiste maat wel besteld wordt. Consumenten bestellen hierdoor bijvoorbeeld een maat groter én kleiner bij de oorspronkelijke bestelling, maar bij Asos hoeft dit niet langer. De e-tailer lanceert namelijk […]

Mieke Dierckx heeft officieel de deuren van haar eerste permanente winkel geopend. De Belgische tassenontwerper heeft zich gevestigd in Westerlo. “Ze groeide er op, bouwde er haar merk uit en tovert momenteel een charmant pand in het hart van de stad om tot haar allereerste flagshipstore,” aldus het […]

Na een testfase is het tijd voor een grootschalige uitrol, zo meldt GS1 op de eigen website over de GS1 Fashion Base. De mode datapool maakt het mogelijk om accurate productdata te delen tussen leveranciers en (online) retailers. De behoefte aan accurate en volledige productinformatie (zoals artikelcodes, […]

EXCLUSIEFTommy Hilfiger verandert zijn retailstrategie. Met plafondhoge interactieve schermen, gepersonaliseerde naaitafels en zelfs een café, is met zekerheid te zeggen dat de vernieuwde winkel van het Amerikaanse merk een kijkje biedt in de toekomst van de detailhandel. De officiële opening vindt […]

The Folklore: een luxewebwinkel voor Afrikaans design is gelanceerd. Verwacht van deze drie maanden jonge webwinkel van oprichter Amira Rasool geen ‘typische’ Afrikaanse prints; de niche mode van The Folklore past namelijk perfect in het rijtje van moderne onlineluxewinkels zoals Net-a-Porter en Matches […]

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN