Kindermerk AO76 heeft haar deuren geopend in Brugge. Voor het kinderlabel, dat eerder bekend stond als American Outfitters, is het de vijfde Belgische boetiek en in totaal de zesde boetiek. In de winkel aan de Noordzandstraat 11 is gebruik gemaakt van veel licht hout, metalen constructies en unfinished […]

Otrium is hard aan het uitbreiden. Onlangs introduceerde de online outlet al een nieuw mannen segment op het platform en nu wordt er ook kinderkleding aangeboden, zo blijkt uit een persbericht. “Het doel, in 2020 de slimste en grootste online fashion outlet van Europa te zijn, komt hiermee snel dichterbij,” […]

Belgische merken Four Roses en Bronson hebben voor het eerst een eigen plek gevonden in de winkelstraat. De twee merken hebben gezamenlijk een brandstore geopend in Roeselare. Four Roses en Bronson hebben zich gevestigd aan Delaerestraat 17 in Roeselare. De winkel dient om de identiteit van Four Roses […]

INTERACTIEF Generatie Y en Z stellen andere eisen aan hun werkgever dan de generaties ervoor. Met name werksfeer en de balans tussen werk en privé zijn belangrijk voor jonge werknemers. Bedrijven moeten daar vandaag de dag dus goed nadenken over hoe ze aan die hooggekwalificeerde vraag voldoen. Een […]

Selfridges zet zichzelf opnieuw op de kaart en dit keer met ‘s werelds grootste hal met accessoires en de grootste eyewear afdeling in Groot Brittannië. De eyewear afdeling is onderdeel van de accessoires hal eveneens als de Progressive Edit, een ruimte waar ‘de meest originele accessoires labels te […]

Toen vorig jaar bekend werd dat de Parijse conceptstore Colette na twintig jaar ging stoppen, was de modewereld geschokt. Op 20 december sloot de iconische winkel definitief haar deuren, maar nu blijkt er toch een staartje te zijn voor de enkele ‘hopefulls’ die de winkel niet hebben kunnen bezoeken […]

Het is volgens veel Koreanen de ‘’nationale versie van Zara’’: A Land. De modeketen heeft nu voor het eerst een winkel geopend in de Westerse markt. A Land - onder Aziatische shoppers bekend als warenhuis voor de millennial - heeft namelijk een filiaal gevestigd in Brooklyn, New York. ‘’Zuid-Koreaanse […]

INTERVIEW “Met familie samenwerken krijg je het beste van het beste en het slechtste van het slechtste,” vertelt Aude Regout lachend, co-directeur van Rue Blanche. In de serie Mode in het Bloed spreekt FashionUnited met familiebedrijven in de mode. Deze keer staat Rue Blanche in de kijker. “Hoewel ik […]

Dior opent tijdelijk haar deuren in Harrod’s, het bekende Britse warenhuis. Van 4 tot en met 31 augustus heeft het Franse modehuis een pop-up die in het teken staat van de Herfst/Winter 2018-2019 collectie. Tijdens de pop-up is het voor het eerst mogelijk om items van Dior te laten personaliseren, zo […]

We Are Labels breidt uit in België. De Nederlandse multibrandketen opent haar deuren in Gent, zo blijkt uit vacatures op FashionUnited. De nieuwe winkel in Gent is niet de eerste Belgische winkel voor het bedrijf, al eerder werd een winkel in Antwerpen geopend. We Are Labels biedt kleine en internationale […]