Hoe beïnvloeden de huidige crises en de culturele omgeving het winkelgedrag? Rachel Bonsignore, een senior consultant bij GfK Consumer Life, zegt dat het nu een kritieke tijd is voor bedrijven om hun waarden op een authentieke manier duidelijk te maken, aangezien shoppers slimmer zijn en meer doorhebben […]

Fabien Baron, art director en bekend van zijn werk voor Andy Warhol's Interview magazine, vertelt in deze podcast met Tim Blanks, Business of Fashion, dat de manier waarop men communiceert gaat veranderen. De pandemie geeft ons volgens Baron de kans terug te gaan naar de basis. "We kunnen meer risico […]

In de podcastserie 'Back to Business' wordt besproken hoe ondernemers zich aan gaan passen aan de anderhalvemetereconomie. Dit is immers geen keuze, maar een must. Deze keer wordt gesproken met Nico Verspaget, directeur van Quadia, een bedrijf dat online video's maakt. Hij heeft het momenteel ontzettend […]

We horen meer en meer geluiden over een mogelijke mondkapjesplicht. FashionUnited heeft gesproken met Nederlandse retailers wat zij daarvan vinden. Burgemeesters zouden met zo'n maatregel de verspreiding van het coronavirus een halt willen toeroepen. Echter, blijkt volgens verschillende onderzoeken […]

Roland Kahn (68) draait al vijftig jaar mee in de retailindustrie. In 1970 begon hij bij de Bijenkorf, en sinds 1976 is hij een fashionretailer met vele hoogte- en dieptepunten. Kahn spreekt is zeer open over de ontwikkeling van CoolCat, de vele overnames die hij gedaan heeft van America Today tot Sapph. […]

De uitbraak van Covid-19 betekende grote verstoringen in de wereldwijde modeketen. Onder andere de kledingarbeiders die berooid zijn achtergelaten in India en Bangladesh nadat Westerse retailers bestellingen hadden geannuleerd bij bedrijven die tijdelijk fysieke vestigingen moesten sluiten vanwege de […]

In deze podcast met Chief Failure Office Paul Iske, wordt gekeken naar Marcel Broekhoorn en wat het HEMA-avontuur hem gebracht heeft. Broekhoorn kan in ieder geval rekenen op een compliment van Iske. Iske begint in 2018, toen het bedrijf in handen van Broekhoorn kwam en wat zijn visie toen was. Uiteraard […]

In deze podcast bespreken van de Ben Tiggelaar Podcast Bas Wouters en Joris Groen (oprichters van het Online Influence Institute) hoe online invloed werkt. Zo wordt besproken welke e-mails mensen in beweging zetten en welke social media-berichten de meeste impact hebben. Wouters en Groen delen hun belangrijkste […]

In deze aflevering van van de podcast-serie 'Girlboss Radio' praat Sophia met Olivia Christian, een merkstrateeg en Vistaprint-merkambassadeur, die uit het werken in de politiek is gegaan om onder andere eigenaren van kleine bedrijven te helpen hun identiteit vorm te geven en een boeiend merkverhaal […]

In deze aflevering van de podcast-serie Fashion: No Filter gaan Monica en Camille in gesprek met de Franse mode documentair Loïc Prigent, die bekend staat om zijn innovatieve insider-documentaires, vertelt op zijn beroemde humoristische toon hoe hij de modewereld van vandaag ontleedt. De films van Prigent […]

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN