Het onderwerp van de podcast aflevering van marktonderzoeksbureau Euromonitor is 'Hoe social media winkelen beïnvloedt'. Ook geven Local Product Marketing Lead, Danielle Brouwer en Research Consultant, Amrutha Shridha antwoord op de vraag welk type consument het meest waarschijnlijk wordt beïnvloed […]

Is mannenmode zo veelbelovend en waarom? In de nieuwe podcast van marktkonderzoeksbureau Euromonitor wordt het besproken. "Mannenmode groeit in sommige markten harder dan vrouwenmode. In het Verendigd Koninkrijk bijvoorbeeld, groeide mannenmode met 2,6 procent in 2019, terwijl damesmode 2,5 groeide. […]

Emy Demkes, journalist van De Correspondent spreekt in deze podcast aflevering over de textielindustrie en welke impact kleding heeft op mens en milieu. "De opkomst van de fast fashion heeft voor een enorme groei in de vraag naar kleding gezorgd. (...) De focus op lage prijzen en snelheid brengt grote […]

Couturier Ronald van der Kemp over de veranderingen in de modeindustrie in de 25 jaar dat hij in het vak zit, en specifiek over duurzaamheid en een duurzame toekomst voor de modeindustrie. Lang voordat duurzame mode ‘in de mode’ kwam, geloofde van der Kemp er al in dat het duurzame pad de enige juiste […]

"Draagbare technologieën, ook wel wearable technology, wordt steeds populairder en heeft veel effect op ons leven," zo luidt de introductie. In deze podcast aflevering van High Tech Campus Eindhoven praat interviewer Ingelou Stol met John Baekelmans, managing director van Research Instituut imec en […]

Hoe gaat het met het verduurzamen van de modeindustrie? ScienceFriday (SciFri) onderzoekt het in deze podcast. De ruim 30-minuten durende podcast is in het Engels. Bron: 'How the Fashion Industry Is Responding To Climate Change', eigendom SciFri (Science Friday radio van WNYC Studios).

Hoe kun je alle verleidingen van de kledingindustrie weerstaan door het ontwikkelen van je eigen identiteit en stijl? Die vraag staat centraal in de derde aflevering van de video podcast van Chanel Trapman. Te gast zijn presentatrice en wetenschapsjournalist Anna Gimbrère en styling coach Chiara Spruit […]

Chanel Trapman heeft een nieuwe video podcast gelanceerd. Het doel is het verspreiden van de boodschap dat iedereen impact kan maken, van de overheid tot aan de consument, zo laat de maker weten. In de tweede aflevering gaat Trapman in gesprek met influencer Diana Leeflang van DisforDazzle en Suzanne […]

Chanel Trapman heeft een nieuwe video podcast gelanceerd. Het doel is het verspreiden van de boodschap dat iedereen impact kan maken, van de overheid tot aan de consument, zo laat de maker weten. “Veel consumenten denken dat ze geen invloed hebben op positieve verandering in de kledingindustrie, maar […]

De activist Hoda Katebi spreekt gepassioneerd over de 'revolutie' van mode, terwijl het Teheran-designduo Shirin en Shiva Vaqar op de BoF Voices 2019 spreekt over de restrictieve bepalingen voor opkomende merken in Iran. De 26-minuten durende podcast is in het Engels. Bron: BoF Voices 2019

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN