Danie Bles, eigenaresse van Amsterdam Fashion Week spreekt in deze podcast met Anna van de Bogert van het babywear-merk Artipoppe. Van de Bogert vertelt onder andere hoe zij is begonnen, en waarom zij vindt dat je met ieder startkapitaal een bedrijf kunt beginnen. Amsterdam Fashion Week · Anna van de […]

In deze podcast spreekt Rinke Tjepkema, hoofdredacteur van Vogue Nederland met Marloes Hoedeman van het ondergoedmerk Love Stories. Hoedeman richtte het merk in 2013 op omdat ze geen mooi ondergoed kon vinden dat ze zelf zou willen dragen. Ze had geen ontwerpachtergrond, maar toch ging ze de uitdaging […]

De afgelopen tijd is muziek steeds belangrijker geworden in de mode-industrie. In fashion films of andere digitale presentaties van collectie van modemerken kom je er niet onderuit. Bijvoorbeeld in deze video van Saint Laurent, speelt muziek en geluid ook een heel grote rol. In deze Engelstalige podcast […]

Salvatore Ferragamo presenteert een reeks podcasts om de oprichter en legende van het huis te vieren. Het verhaal van Salvatore Ferragamo is eindeloos fascinerend in zijn geest van avontuur en innovatie. Met een bijna sprookjesachtige oorsprong is de reis van een vroegrijpe jongen naar de legendarische […]

Peter van Kampen is te gast in deze podcast van de serie 'Retaillessen met...'. Van Kampen is de CEO van America Today en MS Mode. Deze modebedrijven maken onderdeel uit van Coolinvestments, eigendom van Ronald Kahn. Van Kampen blikt terug op zijn retailhistorie, zo begon hij in 1987 als inkoper Textiles […]

In deze zomerspecial van de podcastserie 'De klantenpodcast' van BNR, bespreken Steven van Belleghem en Daniëlle de Jonge wat digitaal gebruiksgemak kan opleveren aan de hand van verschillende tips. Je hoort het in deze podcast. Bron: De Klantenpodcast via BNR Image: Andrea Piacquadio / Pexels

De vreselijke explosies in Beiroet staan nog in ons geheugen gegrift. In deze podcast van 'The Business of Fashion' wordt gesproken met toonaangevende personen in de Libanese mode-industrie, waaronder Elie Saab, over hoe het modelandschap in Libanon weer opgebouwd wordt. De podcast is Engelstalig. Bron: […]

Martijn Staal is zijn onderneming Groei.Marketing begonnen in tijden van de pandemie. In deze podcast die onderdeel uitmaakt van de serie 'Back to Business' vertelt hij wat het belang is van marketing en ondernemen in tijden als deze. Want volgens hem zou je juist in moeilijke tijden, moeten investeren. […]

In deze aflevering van de podcastserie 'Retaillessen van...' spreekt RetailTrends met Niek Gloudemans, eigenaar van terStal Familiemode. Hij is nu twintig jaar eigenaar bij het modebedrijf en vertelt over zijn ervaringen. Hoe zijn retailcarrière begon bij de V&D, verantwoordelijk werd voor de fashionafdelingen […]

De mode-industrie werd altijd gekenmerkt door meerdere tussenpersonen tussen fabrikanten en consumenten. Met een direct-to-consumer-model betalen consumenten een lagere prijs door deze tussenpersonen te omzeilen en te betalen voor merkloze goederen. Veel fabrikanten gebruiken e-commerce om deze goederen […]

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN