• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Winststijging van 44% voor Tod's

Winststijging van 44% voor Tod's

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Tod's heeft een uitstekend half jaar achter de rug. Het Italiaanse schoenen- en tassenmerk, dat wereldberoemd werd met zijn mocassins met de noppen op de hiel, heeft over de eerste helft van het lopende boekjaar een nettowinst van €20.3 miljoen geboekt. Dat betekent een winststijging van 44 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2004.

De omzet is over de eerste zes maanden van 2005 met 22 procent toegenomen naar €236.9 miljoen, tegen €195 miljoen een jaar eerder. Vooral met de verkoop van schoenen van het merk gaat het erg goed. In de eerste helft van dit jaar is die omzet met 19,4 procent gestegen. Veelzeggend, want de schoenenverkoop is goed voor een aandeel van 66,6 procent van de totale omzet van het concern.

Tod's kon ook voor zijn twee andere merken omzetgroei noteren. Zo liet Hogan een plus van 21,3 procent zien en Fay een van 15,5 procent.

Het bedrijf dankt de omzetcijfers o.a. aan de gestegen verkopen in Europa waar een stijging van 23,8 procent te zien was. De verkoopstijging in Azië was nog aanzienlijker: + 37,5 procent. Desondanks blijft thuismarkt Italië het meest belangrijk voor Tod's. Daar stegen de verkopen in de eerste zes maanden met 20 procent naar €107 miljoen.

Tods