• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Winststijging Valentino 5,2%

Winststijging Valentino 5,2%

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Valentino Fashion Group heeft afgelopen boekjaar een nettowinststijging van 5,2 procent naar 95,2 miljoen gerealiseerd. De Italiaanse modegroep, eigenaar van ondermeer Hugo Boss AG en modehuis Valentino, zei dat het een aanhoudende organische groei en een hogere winst verwacht voor het komende jaar. Reden hiervoor zijn de gezonde retail- en groothandelsresultaten die in de eerste twee maanden van 2007 zijn behaald. De operationele winst steeg in 2006 met 20,7 procent naar 243,3 miljoen. De geconsolideerde omzet steeg met 13,6 procent naar 1,96 miljard, dankzij de lancering van nieuwe producten en een toename van het aantal eigen winkels. De groep opende het afgelopen jaar 76 nieuwe filialen. Daarmee steeg het resultaat naar 302 miljoen en vertegenwoordigt de retailomzet 15 procent van het totaal. Tegen het eind van het boekjaar telde de groep 284 eigen winkels. Alle divisies realiseerden een omzetstijging. De damesconfectie divisie,  waaronder Valentino, Hugo Boss en de licenties M Missoni en Marlboro Classics, leverde een bijzonder goed resultaat. De omzet steeg met 36 procent naar 420 miljoen. De groepsomzet van schoenen en leren accessoires steeg met 27 procent naar 211 miljoen. Hugo Boss is nog steeds het meest winstgevende onderdeel van de groep, met een omzetstijging van maar liefst 69 procent. Het Valentino merk vertoonde een verbetering van de omzet van 239,5 miljoen, een stijging van 14,5 procent, maar geen verbetering van de winstgevendheid. ”Hugo Boss blijft de grote winnaar,” zegt Elena Sottanella, analyst bij AbaxBank. ”De groepsresultaten waren conform de verwachtingen. De enige teleurstelling was Valentino SpA, omdat er geen verbetering van de winst heeft plaats gevonden. Het bedrijf wijt dit aan de opening van een aantal eigen winkels in Azië. We zullen het bedrijf het komende kwartaal nauwkeurig in de gaten houden om te zien of er verbetering in komt.” Mocht hoofdontwerper Valentino Garavani met pensioen gaan, de geruchten doen al enige tijd de ronde, dan verwacht Sottanella dat de impact daarvan emotioneel maar kortstondig zal zijn. Met betrekking tot de geografische resultaten, heeft Valentino FG in de belangrijke markten een tweecijferige groei geboekt. Noord en Zuid Amerika en Europa, met uitzondering van Duitsland en Italië, zagen de meeste groei, met ieder een stijging van 16,4 procent. In april verschijnt een achtergrondartikel over Valentino in FashionUnited vakblad.

Valentino