De Duitse sportfabrikant Adidas-Salomon heeft deze week sterke winstcijfers over 2002 gerapporteerd en nog meer groei voorspelt voor lopende boekjaar. De resultaten in 2002 werden vooral positief beïnvloed door sterke groei bij TaylorMade, waar de verkoop met 30% toenam tot euro 707m. Ook de ClimaCool, a3 schoenconcepten en de basketbal-devisies deden het goed en waren gezamelijk verantwoordelijk voor de helft van de totale groei.

De verkoop van sportkleding groeide met drie procent tot euro 2,3 mld, terwijl de verkoop van sportschoenen met acht procent toenam tot euro 2,9 mld.

Adidas verwacht in 2003 een sterke groei in alle devisies. Het bedrijf heeft de voorlopige winstcijfers over januari bevestigd en de doelstelling geformuleerd om wereldwijd marktleider te worden. Voor 2003 voorspelt Adidas een stijging in de verkoop van vijf procent en verwacht dat de winstgroei tussen de tien en 15 procent zal liggen.

In Europa steeg de verkoop over 2002 met vier procent naar euro 3,2mld, ondanks de slechte economische omstandigheden. In Noord Amerika steeg de verkoop met acht procent tot 2mld., waarmee een einde kwam aan vier jaren met teruglopende verkoop in dat land. In Latijns Amerika daalde de verkoop met negen procent naar euro 163m.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN