Het modehuis Hugo Boss, dat al een tijd strijdt tegen de dalende omzetcijfers, zag ook het afgelopen kwartaal de nettowinst dalen, 15% vergeleken met het derde kwartaal vorig jaar, tot 52.3 miljoen Euro. De verkoop daalde drie procent tot 377miljoen Euro. In de eerste negen maanden van 2002 heeft Hugo Boss voor 911 miljoen Euro verkocht. De netto winst daalde met 32% tot 82.4 miljoen Euro in de negen maanden periode. In Amerika werd voor 170 miljoen Euro verkocht, dit is tien procent lager dan in dezelfde periode vorig jaar. Hugo Boss directeur Bruno Sälzer zegt dat de winstontwikkeling lijdt onder "ongebruikelijke kosten". De verwachtingen over het hele jaar zijn deze week verlaagd.

De dochteronderneming van het Italiaanse mode en textielbedrijf Marzotto SpA heeft de winstverwachting voor de tweede keer verlaagd naar 70 miljoen Euro, de orginele verwachting was een resultaat van 95 miljoen Euro. Het verkoopdoel is gereduceerd naar het niveau van afgelopen jaar, een opbrengst van 1.09 biljoen Euro.

De verkoop in Duitsland daalde acht procent tot 224 miljoen Euro in de eerste negen maanden van dit jaar, Boss meldt dat ongustige marktcondities tot dit resultaat hebben geleid. Ook de verkoop van het derde kwartaal daalde in het thuisland. Alleen het merk Hugo heeft een stijging in de verkoop bekendgemaakt van 17% tot 82.3 miljoen Euro. De zaken bij Boss Woman blijven dalen, de afgelopen negen maanden 24% tot 31.8 miljoen Euro. In andere Europese landen als Italië, Spanje en Frankrijk werden de Hugo Boss producten wel goed verkocht.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN