Modeontwerpster Stella McCartney heeft de deadline gehaald die de Gucci Group haar had opgelegd. Voor eind 2007 moesten de kleinere modehuizen van de groep, Stella McCartney, Alexander McQueen en Balenciaga, winstgevend zijn. Uit de cijfers die deze week bekend zijn gemaakt blijkt dat Stella McCartney in 2006 al een winst van £180.678 (241.322) heeft geboekt. Een hele verbetering ten opzichte van 2005 toen het jaar werd afgerond met een verlies van £1,2 miljoen.

Robert Polet, directeur van de Gucci Group, noemde het een mijlpaal voor zowel het merk als voor de Gucci Group, dat Stella McCartney één jaar voor de deadline al winstgevend is geworden. ”Dit is een belangrijk signaal voor ons moederbedrijf PPR en de aandeelhouders dat wederom alle verwachtigen worden overtroffen.” Volgens Polet heeft Stella McCartney zich de afgelopen zes jaar ontwikkeld tot een wereldmerk met een sterke identiteit. De toekomstperspectieven zijn buitengewoon rooskleurig,” aldus de directeur. De resultaten die nu bekend zijn gemaakt geven echter nog niet het complete beeld. Deze cijfers betreffen alleen de Stella McCartney winkel in Londen, de inkomsten uit licentieovereenkomsten voor parfums, ondergoed en gezichtsverzorging en de samenwerkingsovereenkomsten met Adidas en LeSportsac.

De winkels in Los Angeles en New York en de groothandelsactiviteiten in Groot-Brittannië vallen onder de Gucci Group en die resultaten worden niet apart bekendgemaakt.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN