Het luxe Engelse kledingmerk Burberry maakte deze week bekend dat de winst van het eerste half jaar, dat 30 september eindigde, 15% is toegenomen vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. De totale verkoop van Burberry's groothandel divisie steeg acht procent gedurende de afgelopen zes maanden. De cijfers zijn overeenkomstig de verwachtingen die het bedrijf eerder had geformuleerd. De retail verkoop steeg met 17%. De in juli verworven vergunningen voor Azie zijn hier niet bijgeteld. De totale retail is 32% gestegen als de inkomsten in Azië wel worden meegerekend. De aandelen van het merk zijn 14% gestegen, dankzij de sterke groei in Japan. Burberry directeur, Rose Marie Bravo, gaf als commentaar dat "de resultaten bijzonder opmerkelijk zijn gezien de huidige economische toestand". Burberry opende het afgelopen half jaar nieuwe winkels in Barcelona, Hong Kong, Florida en London. Het bedrijf wil in de tweede helft van het jaar 2002/03 acht nieuwe winkels openen in onder andere New York en Londen. Burberry heeft recent vrijgegeven eind 2003 een winkel in Milaan te openen, dit zal de eerste Burberry winkel in Italie zijn.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN