• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Ware emotie in een spijkerbroek

Ware emotie in een spijkerbroek

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Jeans zijn steeds meer aan mode onderhevig. Door de verschillende wassingen en bewerkingen is een kledingstuk van spijkerstof al lang niet meer alleen in 'blauw' verkrijgbaar. Denimlabels spelen daar slim op in. Merken als Diesel en Replay lanceren iedere maand nieuwe 'looks' waardoor de oude er meteen sterk gedateerd uitzien. Zij doen dat zelfs zo goed, dat jeansbedrijven momenteel de best verkopende bedrijven zijn in modeland. Tevens steken steeds meer dure exclusieve jeanslabels de kop op die broeken tegen topprijzen verkopen. Het zijn merken voor liefhebbers en hun spijkerbroeken zijn van bijzondere, handgemaakte bewerkingen voorzien. Dat gaat verder dan bijzondere wassingen en bleek- en kleureffecten. Jeans worden opgesierd met studs, scheuren, vlekken en zelfs Swarovski-kristallen. En het verkoopt. Dat jeans zo goed verkopen, maakt dat andere modebedrijven graag een stukje van die taart willen. Daarom heeft vrijwel ieder kledingmerk ook een denimcollectie op de markt. Maar alleen een serie spijkerbroeken is dus al lang niet meer voldoende. Neem bijvoorbeeld H&M. Jeans verkocht de winkelketen al jaren en toch werd in augustus '&denim' gepresenteerd. "Een nieuw merk dat jeans biedt met een verbeterde pasvorm, kwaliteit en ongeveer 100 modellen per seizoen", aldus het persbericht. Jorgen Andersson, marketingdirecteur van H&M, zei bij de lancering: "&denim is niet zomaar een collectie. Het is een merk. Wij willen een merk met karakter creëren."Volgens de topman is een spijkerbroek namelijk het enige kledingstuk dat "ware emoties" oproept. Nu kunnen we daar natuurlijk lacherig over doen. Wat is een spijkerbroek nu helemaal? Maar wie is niet lange tijd, en misschien wel nog steeds, op zoek geweest naar de 'ideale jeans'. Die perfecte broek, die je billen klein doet lijken en je benen lang en slank. De broek die er ook nog nonchalant en hip uitziet en voldoet aan de laatste mode op jeansgebied. Ook Mexx lanceert deze maand een nieuwe denimlijn, die de naam 'Premium Jeans by Mexx' (foto) meekrijgt. Leuk is dat het modebedrijf hiervoor een speciaal designteam in Milaan heeft aangenomen. Experts op het gebied van denim werken onder creatieve leiding van Lambros Milona. Milona heeft in het verleden onder meer gewerkt bij Elisabeth Arden, Versace en Armani. "We willen de haute couture van een prêt-à-porter collectie toegankelijk maken voor onze klanten." Hoewel twee verschillende concepten als haute couture en prêt-à-porter (d.w.z. confectie, red.) elkaar uitsluiten is het slim van Mexx om een betaalbare lijn te maken met een couturegevoel. Een winkel als Zara doet dat tenslotte al jaren en dat verkoopt fantastisch. Milona: "Er is speciale aandacht besteed aan accenten, verhoudingen, stoffen en nuances in de combinatie van textuur, kleur en afwerking. We werken met de beste denimstoffen en de meest gevestigde denimfabrieken ter wereld." De Premium Jeans zijn met de hand afgewerkt, maar de gemiddelde verkoopprijs wordt relatief laag gehouden. De collectie is vanaf half december verkrijgbaar in de winkel.

Mexx